Hlavní obsah

Dvoulitry i plug-in hybridy. Škoda v ČR kvůli riziku požáru svolává 3000 aut

Zhruba tisícovka plug-in hybridních octavií a superbů musí v Česku do servisu kvůli riziku požáru. Kromě toho automobilka svolává dva tisíce aut s dvoulitrovým zážehovým motorem. Problémy se objevují napříč koncernem VW.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Škoda (Ilustrační foto)

Článek

Automobilka Škoda Auto svolává v Česku do servisu asi 1000 plug-in hybridních vozů Superb, Octavia iV a Octavia RS iV. V extrémním případě hrozí zahoření vozu od baterie. Žádný takový případ ale Škoda zatím neeviduje, řekli mluvčí Pavel Jína a Zbyněk Straškraba.

Zhruba 300 z 1000 svolávaných vozů patří přímo automobilce Škoda Auto. „V extrémním případě, pokud by v té baterii došlo ke zkratu, tak by mohla selhat pojistka, mohlo by dojít k výboji a z toho by mohlo dojít k zahoření auta,“ řekl Straškraba.

Podle agentury DPA je zatím evidován požár jednoho plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE, který se škodovkami technologie pohonu sdílí. V servisu se bude do vozů instalovat izolační podložka.

Volkswagen svolává auta kvůli riziku požáru. Dotkne se to i škodovek

Ekonomika

Škodovka kromě toho svolává v České republice do autorizovaných servisů také 2028 vozů Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb vybavené benzinovými motory 2,0 TSI evo, vyrobené od srpna 2020 do současnosti. Za určitých okolností hrozí u vozů nebezpečí požáru, řekl Jína.

„Za jistých okolností může dojít k situaci, kdy se kryt motoru uvolní a posune blíže k rozpáleným částem motoru, čímž může dojít k jeho tepelné deformaci a v krajních případech k požáru v motorovém prostoru. Servisní technik při úkonu kryt odstraní. Vzhledem k aktuálním omezením výrobních kapacit není možné kryt vyměnit za nový,“ uvedl Jína k problémům u vozů s benzinovými motory 2.0 TSI evo. Jakmile kryt motoru autorizovaný partner naskladní, kontaktuje zákazníka a pozve jej k dodatečné montáži.

První jízda se Škodou Octavia RS iV a G-Tec: Ekologie dvakrát jinak

Testy

Problém mají kromě Škody i další značky z koncernu Volkswagen, kromě samotného VW také Audi nebo Seat. Koncern svolává kvůli tomuto problému celosvětově na 100 tisíc vozů, napsal na webu německý deník Bild. List se odvolává na Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). V samotném Německu se podle úřadu už objevilo 16 případů, kdy přesně taková situace nastala.

Související články

Výběr článků

Načítám