Článek
V ohnisku aktuálních výzkumů byla dlouhodobá jakost a tak získala statistika závadovosti speciální zohlednění v AutomarxX. Podle něho mají řidiči Subaru v roce 2005 s průměrným definičním poruchovým číslem (počet poruch na 1.000 registrovaných vozidel) o hodnotě 7,12 nejnižší kvótu výpadků mezi všemi výrobci a Subaru se umístilo před Mini, Mazdou, Toyotou, Hondou a Mitsubishi.
V porovnání s předcházejícími roky se tak Subaru výrazně zlepšilo: V předchozích letech 2004 a 2003 činila hodnota definičního poruchového čísla 8,1 a specialista na vozy s pohonem všech kol tak ve statistice poruchovosti obsadil vždy druhé místo. Ve "spokojeností s produktem" obsadilo Subaru 3. místo se známkou 1,33 za Porsche a Toyotou.
Kdo chce závodit...
Pozitivní zprávu má značka Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza STI Spec C. Díky exkluzivní smlouvě, kterou letos podepsali zástupci importéra Subaru ČR a společnosti STI (Subaru Tecnica International), se český dovozce stal výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Spec C, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává.
Nejnovější provedení vozu modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky a odlišným snímačem tlaku proti sériovému provedení, zvětšenou nádržkou ostřikovače intercooleru, zesílenými poloosami, hliníkovou kapotou, střechou a víkem kufru, odlehčenými tenčími skly, větracím otvorem ve střeše, chladičem motorového a převodového oleje a dalšími technickými vylepšeními.
Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.
Solidní cena
Nový vůz Subaru Impreza STI Spec C určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 861 301 Kč vč. DPH. Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací.