Hlavní obsah

Dvě novinky od Subaru

Novinky,

Autoklub ADAC jako každý rok hodnotil spolehlivost vozů provozovaných v Německu. Subaru si tradičně vedlo výborně a stalo se nejméně poruchovým vozem u našich západních sousedů. Za ním se umístily značky Mini a Mazda.

Článek

V ohnisku aktuálních výzkumů byla dlouhodobá jakost a tak získala statistika závadovosti speciální zohlednění v AutomarxX.  Podle něho mají řidiči Subaru v roce 2005 s průměrným definičním poruchovým číslem (počet poruch na 1.000 registrovaných vozidel) o hodnotě 7,12 nejnižší kvótu výpadků mezi všemi výrobci a Subaru se umístilo před Mini, Mazdou, Toyotou, Hondou a Mitsubishi.

V porovnání s předcházejícími roky se tak Subaru výrazně zlepšilo: V předchozích letech 2004 a 2003 činila hodnota definičního poruchového čísla 8,1 a specialista na vozy s pohonem všech kol tak ve statistice poruchovosti obsadil vždy druhé místo. Ve "spokojeností s produktem" obsadilo Subaru 3. místo se známkou 1,33 za Porsche a Toyotou.

Kdo chce závodit...

Pozitivní zprávu má značka Subaru pro všechny závodní týmy, které uvažují o pořízení speciálu Impreza STI Spec C. Díky exkluzivní smlouvě, kterou letos podepsali zástupci importéra Subaru ČR a společnosti STI (Subaru Tecnica International), se český dovozce stal výhradním oficiálním importérem nejen základního závodního modelu Spec C, ale i veškerých sportovních dílů, které STI pro úpravu závodních vozů značky Subaru společnost STI vyrábí a dodává.

Nejnovější provedení vozu modelového roku 2006 (homologace FIA A/N 5695) disponuje dvoulitrovým přeplňovaným motorem s variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem osazeným kuličkovými ložisky a odlišným snímačem tlaku proti sériovému provedení, zvětšenou nádržkou ostřikovače intercooleru, zesílenými poloosami, hliníkovou kapotou, střechou a víkem kufru, odlehčenými tenčími skly, větracím otvorem ve střeše, chladičem motorového a převodového oleje a dalšími technickými vylepšeními.

Pro úpravu dle homologace produkčních vozů pro rallye lze vůz osadit závodním brzdovým systémem AP Racing s průměrem brzdových kotoučů 355 mm, resp. 285 mm a hydraulickou ruční brzdou, závodní bezsynchronní převodovkou a závodními řídícími jednotkami motoru a aktivního mezinápravového diferenciálu.

Solidní cena

Nový vůz Subaru Impreza STI Spec C určený pro přestavbu na soutěžní závodní vůz je možné objednat již za cenu 861 301 Kč vč. DPH. Cena již zahrnuje soubor dílů na přestavbu z pravostranného na levostranné řízení. Touto velmi příznivou cenovou politikou chce společnost Subaru ČR podpořit všechny závodníky, kteří se rozhodnou účastnit se závodů s vozem této značky. V žádném případě ale není možné tento automobil přihlásit do normálního provozu, neboť japonská specifikace nesplňuje požadavky evropských homologací.

Související témata:

Související články

Subaru věří české koruně a snižuje ceny

Subaru ČR zareagovalo na dlouhodobě příznivý vývoj kurzu české koruny a rozhodlo se od 13. 2. 2006 upravit ceníkové ceny. Díky tomu lze kupříkladu zakoupit...

Malé úpravy Subaru Legacy

Pro rok 2007 dostane Subaru Legacy mírné změny. Především bude upravena technika, ale i jistých viditených změn dozná i karosérie. Subaru tak chce zvednout...

Výběr článků

Načítám