Hlavní obsah

Dvanáctiválec od Ferrari se do muzea nechystá, místo toho má dostat přeplňování

Novinky, Daniel Havlina

Ferrari hodlá ve svých vrcholných sportovních modelech stále využívat obří motor V12. Kvůli emisním normám ovšem musí atmosférickou variantu nahradit jiný či velmi přepracovaný agregát. Hovořilo se o elektrifikaci, nicméně Ferrari údajně půjde cestou přeplňování.

Foto: Ferrari

Dvanáctiválec Ferrari

Článek

Atmosférický motor V12 je tradičně vrcholem nabídky značky. Cestou k zachování tohoto motoru měla být elektrifikace, ale Ferrari se údajně nyní rozhodlo jinak.

Podle zdroje z blízkosti italské automobilky, který cituje web Carscoops, se mají Italové vydat cestou turbodmychadel a zmenšení objemu motoru.

Ve hře nicméně stále zůstává i možnost mild-hybridní asistence pro legendární agregát, který se v dnešní době vyrábí v objemu 6,5 litru. Ferrari pak elektřinu využívá už v modelech jako SF90 Stradale či LaFerrari.

Konec spalovacích motorů? Ušetřete Ferrari a Lamborghini, žádá Itálie

AutoMoto

O oficiální budoucnosti motoru V12 pak můžeme zatím jen spekulovat, protože Ferrari se k těmto informacím nijak nevyjádřilo. V minulosti ale tehdejší šéf automobilky Sergio Marchionne uvedl, že si turbodmychadlo u motoru V12 nedovede představit.

Ačkoli V12 čekají změny, rozhodně nemusí stačit. Holá existence spalovacích motorů z Maranella se řeší v Bruselu. Podle dřívějších informací italská vláda lobbuje za výjimky z emisních honů Evropské unie, včetně navrhovaného zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035 pro malosériové výrobce supersportů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám