Článek
Atmosférický motor V12 je tradičně vrcholem nabídky značky. Cestou k zachování tohoto motoru měla být elektrifikace, ale Ferrari se údajně nyní rozhodlo jinak.
Podle zdroje z blízkosti italské automobilky, který cituje web Carscoops, se mají Italové vydat cestou turbodmychadel a zmenšení objemu motoru.
Ve hře nicméně stále zůstává i možnost mild-hybridní asistence pro legendární agregát, který se v dnešní době vyrábí v objemu 6,5 litru. Ferrari pak elektřinu využívá už v modelech jako SF90 Stradale či LaFerrari.
Konec spalovacích motorů? Ušetřete Ferrari a Lamborghini, žádá Itálie
O oficiální budoucnosti motoru V12 pak můžeme zatím jen spekulovat, protože Ferrari se k těmto informacím nijak nevyjádřilo. V minulosti ale tehdejší šéf automobilky Sergio Marchionne uvedl, že si turbodmychadlo u motoru V12 nedovede představit.
Ačkoli V12 čekají změny, rozhodně nemusí stačit. Holá existence spalovacích motorů z Maranella se řeší v Bruselu. Podle dřívějších informací italská vláda lobbuje za výjimky z emisních honů Evropské unie, včetně navrhovaného zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035 pro malosériové výrobce supersportů.