Článek
Zakázkových a malosériových hypersportovních vozů v posledních letech výrazně přibylo a pozadu nezůstala ani italská společnost De Tomaso Automobili. Po představení silničního hypersportu P72 z roku 2019 nyní firma ukázala i okruhový speciál P900, inspirovaný právě silničním P72, ale s vyšším výkonem.
Designově auto vychází právě z P72, ze které pocházejí například světlomety. Karoserie je ovšem jinak poměrně nová, celá vyrobená z uhlíkových vláken. Z těch je mimo jiné i vana pod řidičem, takže auto je velmi lehké. V exteriéru mu navíc nechybí celá řada nových aktivních aerodynamických vylepšení, od předního splitteru až po zadní křídlo.

De Tomaso P900
Pod kapotou nového hypercaru je atmosférický motor V12, který vyrobila německá společnost Capricorn. Jednotku lze vytočit až na 12 300 otáček za minutu a její maximální výkon je stanovený na 900 koňských sil. Poháněna je pak zadní náprava v kombinaci se sekvenční převodovkou Xtrac. P900 si udržuje perfektní poměr hmotnosti a výkonu, protože váží jen 900 kilogramů.
Vývoj dvanáctiválce zatím není hotový, má být dokončen nejdříve v roce 2024. Kdo by potřeboval utratit své tři miliony dolarů (70,3 milionu korun) a vůz dostat co nejdříve, bude si ho moci objednat s motorem V10, který pochází ze závodního monopostu Benetton B197 F1 z roku 1997.
Produkuje sice „jen“ 750 koní - dvanáctiválec by mohl být silnější -, ale původ ve skutečné formuli 1 taky není k zahození. Oficiální debut hypersportu je naplánovaný na léto 2023, kdy se dozvíme více i o interiéru a dalších specifikacích.
Ikonické DeTomaso Pantera už má nepřímého nástupce
