Hlavní obsah

Dvanáctiválcové Mercedesy-AMG nedostanou nástupce

Paříž

Máte-li zájem o současný Mercedes-AMG S 65 ve kterékoli z jeho karosářských verzí, pospěšte do showroomu – příští generace už v této verzi existovat nebude. Novinářům to na pařížském autosalonu řekl Tobias Moers, šéf divize AMG.

Foto: Mercedes-Benz 2x

Mercedesy-AMG S 65 nedostanou nástupce. Na snímku verze cabrio

Článek

Šestilitrový dvanáctiválec M279 není nijak starý, přišel na svět v roce 2012 s modelem SL 65 AMG. Přesto spolu s koncem životního cyklu současné generace třídy S opustí portfolio značky. Mercedesy-AMG S 65, kde tato V12 produkuje 630 koní a 1000 N.m, tedy už v příští generaci podle Moerse neuvidíme.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S65 AMG (2014)

Osmiválcových motorů se však AMG v dohledné době zbavovat nechystá. Čtyřlitr M177, který pracuje v současnosti pod kapotou téměř všech Mercedesů-AMG s číselným označením 63, je podle Moerse velmi efektivní motor. Testovali jsme ho nedávno, byť ve slabší variantě. [celá zpráva]

„V kombinaci s elektřinou může před sebou mít delší život, než si leckdo myslí,” vnáší Moers naděje do srdcí fanoušků osmiválcových motorů, rozčarovaných vývojem posledních let. Čtyřlitr je mladý motor, takže nejsou plány na jeho nahrazení, dodává.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Mercedes-Benz S 560 cabrio

„Nikdo v autoprůmyslu nedokáže předpovědět, kdy osmiválce skončí,” dodává Moers s tím, že vymyslet si něco jako rok 2028 nedává smysl. Plány se podle něj však musí měnit rychle: „Můžete mít pětiletou strategii, ale dějí se věci, které mají nějaký vliv, takže tu strategii je třeba upravovat průběžně.”

Aktuální strategie AMG, jak se vypořádat s elektrifikací, je podle něj v hybridech. Divize chce vyvinout hybridní verze napříč svou nabídkou. S tím, že některé modely můžou využívat technologie z formule 1, na kterou svět nakoukl v hypersportu AMG Project One. [celá zpráva]

Výběr článků

Načítám