Článek
První verze vznikala již v roce 1990, teprve loni se veřejnosti ukázala verze 2.5, ze které nynější „trojka” vychází. O pohon dvoumístného létajícího automobilu se stará čtyřdobý čtyřválcový letecký motor Rotax 912. Jeho přesné technické parametry firma dosud nezveřejnila, stejně jako u minulé evoluce. Tento motor nabízí obvyklý výkon 80 až 100 koní
Při jízdě v režimu „automobil“ je nejvyšší rychlost 160 km/h, což při spotřebě paliva 8,0 l/100 km dává teoretický dojezd dle výrobce 845 kilometrů. Tankovat můžete na libovolné čerpací stanici pro běžná motorová vozidla.
K přistání stačí pouhých 50 metrů
V režimu „letadlo“ činí nejvyšší rychlost 200 km/h, přičemž rychlost při vzletu je 130 km/h. Dolet činí dle údajů výrobce 700 kilometrů a spotřeba paliva je pak 15 litrů za hodinu letu. Minimální rychlost letu činí 60 km/h, při vzletu se Aeromobil od země odpoutává při stotřicítce, podle autorů projektu stačí pro vzlet pouze 200 metrová dráha, klidně travnatá. Na přistání vystačíte údajně dokonce s pouhými padesáti metry.
Suchá hmotnost stroje vyrobeného nejenom z oceli, ale i karbonu činí 450 kilogramů, délka aeromobilu je rovných šest metrů, šířka pak 8,2 metru (vysunutá křídla), respektive 1,6 metru (režim jízdy).
K řízení/pilotování potřebujete pilotní průkaz, stejně jako řidičské oprávnění pro běžná motorová vozidla. Aeromobil, na kterém na plný úvazek pracuje tucet zaměstnanců, si zatím nelze koupit ani objednat - stále jde o prototyp, který bude k homologaci potřebovat ještě hodně potu a dřiny. Podle našeho odhadu to dříve než v roce 2020 nebude.