Článek
Oddělení Jaguar Classic se dlouhodobě specializuje na stavbu nových vozů, které jsou ale vyrobeny téměř přesně podle dobových materiálů a na první pohled vypadají jako veteráni. Takovým příkladem je i C-type Continuation představený v loňském roce v sedmikusové sérii.
Další dva exempláře britská automobilka uvádí nyní, sedmdesát let poté, co byly původní sportovní vozy C-type vybaveny průkopnickými kotoučovými brzdami a ovládly 24 hodin Le Mans v roce 1953.
Toho roku byly přihlášeny čtyři vozy Jaguar, které skončily na prvním, druhém, čtvrtém a devátém místě. Vítězové Tony Rolt a Duncan Hamilton se stali první v historii, kteří získali titul s průměrnou rychlostí přes 100 mph.
Jeden z vozů edice 70 dostal stříbrnou barvu exteriéru Verbier, která vzdává hold platinovému výročí vozu. Uvnitř je kožené červené čalounění Cranberry.
Další vůz z edice 70 je inspirován vítězným vozem z roku 1953. Má karoserii v legendárním laku British Racing Green a rovněž zelenou kabinu s kůží Suede.
Jaguar postaví sedmdesátiletý C-type v osmi nových kusech
Kromě speciálních barevných schémat spolupracoval Jaguar s klenotníkem Deakin & Francis. Společnost vytváří stříbrně smaltované odznaky vozidla. Součástí je také pouzdro klíče a část na palubní desce z kusu originální palivové nádrže C-typu z roku 1953.
Stejně jako u všech nově postavených vozů Jaguar C-type Continuation k pohonu slouží 3,4litrový řadový šestiválec se třemi karburátory Weber 40DCO3, který poskytuje výkon 164 kilowattů, 220 koní.
Výroba každého kusu zabere 3000 hodin. Automobilka využívá CAD modelování k navržení tvaru karoserie a následně používá dobové metody.