Hlavní obsah

Důvod, proč nemá Aston Martin DB11 zadní křídlo

Většina moderních rychlých sporťáků, které jezdí přes 300 km/h, má vzadu ohromná křídla, která se vysouvají ve vyšších rychlostech. Aston Martin DB11 má ale vzadu jen maličké křidélko. Stačí to?

Aston Martin AeroBladeVideo: Aston Martin

Článek

Aston Martin DB11 je britské auto. Musí být tedy elegantní za všech okolností. Prostě pravý gentleman. Představa, že by zadní partie rušilo ohromné křídlo, které by se při devadesátikilometrové rychlosti vysouvalo ze zádě, je prostě nemožná.

A tak technici připravili jednu specialitku, o které se zatím vůbec nemluvilo. Jmenuje se AeroBlade a je to vlastně aerodynamické křídlo schované v karoserii.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Aston Martin DB11

Po stranách v zadních sloupcích jsou velké otvory, kterými se nasává vzduch. Ten je veden do zádě, kde jsou na odtahové hraně rovněž otvory. Aerodynamický přítlak tu tedy funguje skrytě, aniž by rušil eleganci zádě.

Přesto tohle auto má malé křidélko. To se vysouvá v mnohem vyšších rychlostech, ale je skutečně malé a jen pomáhá usměrňovat sílící proud vzduchu tak, aby co nejvíce zvyšoval tlak na zadní kola.

Foto: Aston Martin

Aston Martin AeroBlade

Aston Martin DB11 je nejnovější auto této automobilky a zdá se, že s ním by mohla značka konečně dospět k černým číslům. Vždyť auto s dvanáctiválcem o objemu 5,2 litru, s výkonem 447 kW a točivým momentem 700 Nm je pro zákazníky ohromným lákadlem.

V době startu výroby v září Aston Martin evidoval 3000 objednávek na vůz, i když stojí v přepočtu 5,5 miliónu korun.

Výběr článků

Načítám