Článek
Dacia odhalila zcela nový bigster, svůj dosud největší model, což znamená vstup do segmentu kompaktních SUV. Bigster, v podstatě protažená verze velmi oblíbeného dusteru, si zachovává stejnou robustní estetiku, ale nabízí více prostoru a funkcí.
Bigster měří 4,57 metru na délku, 1,81 m na šířku a 1,71 m na výšku – je tedy o 230 mm delší než duster, je však stejně široký.
Styl těchto mechanicky příbuzných SUV je dost podobný, ale bigster těží z přepracovaného předního nárazníku, prodlouženého rozvoru a delšího zadního převisu.
Uvnitř je palubní deska přenesená z dusteru. Přináší však více technických a bezpečnostních prvků. 10,1palcový displej infotainmentu je standardem ve všech výbavách, zatímco digitální přístrojový štít je k dispozici v 7palcových a 10palcových variantách.
Akustické čelní sklo
Bigster nabízí vzadu více prostoru pro nohy a zavazadlový prostor s objemem 667 litrů. O sedmimístné variantě se zatím automobilka nezmiňuje, takže prozatím novinka zůstává pětimístným SUV.
Mezi další vylepšení bigsteru patří akustické čelní sklo, lepší zvuková izolace motoru, nastavení bederní opěrky spolujezdce a dvouzónová klimatizace se zadními výdechy.
Na výběr je ze čtyř pohonů. Je prvním modelem skupiny Renault, který využívá nový hybrid s označením 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů, baterie o kapacitě 1,4 kWh a elektrifikované automatické převodovky. Ta má čtyři převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.
Dacia Sandero je nejprodávanějším autem Evropy
Motor Hybrid 155 doplňuje řadu motorů Hybrid 140 montovaných do modelů Duster a Jogger. Nabízí vyšší výkon (+15 k), vyšší točivý moment (170 Nm pro samotný spalovací motor, tj. +20 Nm) a vyšší tažnou sílu (+250 kg, tj. přibližně 1 tuna). Zvýšila se také účinnost, spotřeba paliva a emise klesly o 6 %, zejména díky optimalizovanému řízení otáček motoru.
Alternativou je motorizace TCe 140 s tříválcem o objemu 1,2 litru a 48V mild hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou. Verze ECO-G 140 spoléhá na dvanáctistovku a pohon na LPG vůbec poprvé v kombinaci s mild hybridem.
Varianta TCe 130 4×4 nabídne i pohon všech kol, opět v kombinaci s dvanáctistovkou a šestistupňovým manuálem.
Na trh se Dacia Bister dostane na začátku příštího roku za dosud nezveřejněnou cenu.