Článek
Koncern Volkswagen, který Ducati ovládá přes značku Audi, se novinkou pochlubil na aktuálním veletrhu automobilů IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Na VW Group Night se mezi speciálními a koncepčními vozy značek Lamborghini, Porsche, Audi nebo Bugatti překvapivě objevila i premiéra od tradičního italského výrobce motocyklů.
899 Panigale je pochopitelně vizuálně velmi blízká větší sestře 1199 Panigale. Oba stroje používají řadu stejných řešení a dílů. Například rám. V obou případech je motor jeho hlavním nosným prvkem. Týká se to i základu dvouválcového motoru Superquadro.
V případě novinky má nižší zdvih i vrtání (100 x 57,2 mm místo 112 x 60,8 mm). Jediným, na první pohled viditelným a výrazným rozdílem je tak zavěšení zadního kola. Kolo „letmo“ zůstalo vyhrazeno jen dražší verzi 1199. [celá zpráva]
V nabídce nové 899 Panigale nenajdete elektronické řízení odpružení. Ostatní elektroniku mají modely společnou. Na 899, stejně jako na 1199, najdete dotykový TFT displej, přes který volíte jízdní režimy, rychlořazení, třístupňové ABS, kontrolu trakce, nebo brzdový asistent motorové brzdy.
Dvouválec je překvapivě těžší
„Velká“ a „malá“ panigale se liší i v použitých komponentech. U novinky najdete vepředu plně nastavitelné odpružení Showa BPF, vzadu centrální jednotku Sachs plus. To je také příčinou rozdílné hmotnosti. Zatímco suchá hmotnost novinky s motorem o objemu 899 ccm je 169 kg, sestra s „dvanáctistovkou“ váží 164 kg.
Maximální výkon novinky ze stáje Ducati je 148 koní v 10 750 otáčkách. Maxima točivého momentu dosahuje dvouválec se čtyřmi ventily na válec v 9000 otáčkách – jde o 99 Nm.
Na začátku sezóny 2014 budou motorky k dispozici ve dvou verzích – červené s černými koly a bílé s červenými. Cenu pro český trh dovozce plánuje stanovit v říjnu 2013. 1199 Panigale se 195 koňmi vyjde na 18 490 eur (cca 445 000 Kč) včetně DPH. Cenu novinky odhadujeme o cca 100 000 Kč nižší.