Článek
Ducati, sídlící v italském městě Bologna, vyrábí motocykl Panigale už notnou řádku dní, ale na každý modelový rok si připraví něco, co motocyklisty vždy přesvědčí, že hranice silničních strojů prakticky neexistují. Posledním takovým strojem je nejnovější Ducati Panigale V4 R, které se před pár dny dočkalo své premiéry.
Motocykl má pod kapotou motor Desmosedici Stradale R o objemu 998 kubických centimetrů, který točí i 16 500 otáček za minutu a s titanovým výfukem Akrapovič dostane maximální výkon 237 koňských sil. Když se pak do něj použije nově vyvinutý olej, vzniklý ve spolupráci Shellu a divize Ducati Corse, zvedne se výkon až na 240,5 koně díky o 10 procent sníženému mechanickému tření v motoru.
Ducati poprvé na svůj silniční stroj instaluje vrtané titanové ojnice nebo písty s povrchovou úpravou Diamond-Like Carbon (DLC), která snižuje tření. Technologie přitom doposud byla použita především v MotoGP nebo ve Formuli 1.
Vylepšení se dočkala i celá řada dalších částí včetně plně stavitelné přední vidlice nebo nádrže z broušeného hliníku. Nová jsou mimo jiné i závodní hořčíková kola nebo kapotáž s lepšími aerodynamickými vlastnostmi a také suchá spojka, vyvinutá na základě té, kterou tovární tým používá v mistrovství světa superbiků. Ducati zkrátka vyhnalo stroj do maximálních extrémů, co se týče homologace na běžné silnice.
Panigale V4 R bude dodáváno s vepsaným sériovým číslem, ale v tuto chvíli ještě není jasné, kolik kusů hodlá Ducati vyrobit. První stroje se mají dostat k zákazníkům na jaře 2023.