Článek
Označení C-V2X může být matoucí, ale jeho druhá část znamená „vozidlo a cokoliv”, proto X. Systém dokáže komunikovat s ostatními vozidly vybavenými stejným systémem, ale i s infrastrukturou.
To znamená, že může dát řidiči vědět o tom, že se blíží protijedoucí vozidlo, aby zrovna neodbočoval doleva. Nebo že z jedné či druhé strany přijíždí auto, které řidič ze svého místa nemůže vidět. Podle tvůrců by se takový systém hodil zejména na nepřehledných křižovatkách.
Systém umí rozpoznat i blízkost chodce či cyklisty a zobrazí upozornění, že někoho takového vidí, neboť tito členové provozu jsou často nepředvídatelní. Odhadujeme tedy, že je nějakým způsobem provázán např. s kamerovými systémy vozidla.
Komunikuje nejen se stejně vybavenými vozidly okolo, ale také s infrastrukturou - řekne například, kdy na semaforu padne zelená. Nebo naopak červená, abyste předem věděli, nakolik stihnete svítící zelenou.
Ducati se pro vývoj tohoto systému spojilo s automobilkou Audi a americkou firmou Qualcomm, zaměřenou na technologie bezdrátové komunikace. Později se přidala automobilka Ford.
Představení na CES je jedno z řady dalších, které se konaly či budou konat. Video, které technologii přibližuje, pochází z testování systému vloni v létě v Německu.
Ano, nejedno dnešní auto umí cyklistu, chodce či automobil blížící se ze strany také detekovat, ale o komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou se pořád víc mluví, než že by něco takového skutečně existovalo v masovějším měřítku. Prototypy nicméně fungují. [celá zpráva]