Článek
Francouzská značka DS Automobiles nedávno oslavila desáté výročí odloučení od Citroënu - ovšem odloučení nepříliš úspěšné, jak ukazují obchodní výsledky. Automobilka byla zmíněna v souvislosti se slovy generálního ředitele Stellantisu Carlose Tavarese, který pohrozil, že ukončí fungování značek, které nejsou ziskové.
Navzdory tomu zůstává tato francouzská značka odhodlaná své postavení zlepšit - a proto se obrací k vlastní historii. Patrně pracuje na moderní verzi „bohyně“, tedy Citroënu DS. V rozhovoru pro web Top Gear designový ředitel DS Thierry Métroz uvedl, že generální ředitel Olivier François „nás tlačí k vytvoření silnějšího propojení s naší historií, jak v rámci příběhu, tak designu“, protože „historie je to, co nás odlišuje od nové vlny čínských automobilů“, které „nemají žádné emocionální spojení“.
Nové DS by mělo vycházet ze stejné filozofie jako koncept SM Tribute. Tento model by měl představovat budoucí designový jazyk značky a podle všeho by mohl být představen na výstavě Retromobile příští rok, kdy uplyne 70 let od představení původního DS.
Důraz má být kladen spíše na designový jazyk než na samotné auto. Métroz zmínil, že by rád navázal na původní DS, ale chtěl by to provést u vozu odlišné velikosti a tak, aby tento přístup fungoval pro celou modelovou řadu. Silueta má být „nízká, elegantní a dlouhá“.
Pozoruhodné je také zaměření na osobní vozy. Podle Métroze nebudou žádná další SUV, protože těch má Stellantis dost. SUV podle něj „není nejlepší vyjádření francouzského luxusu“; Métroz dodal, že cílem DS je být „Louisem Vuittonem automobilového průmyslu“.