Článek
Luxusní SUV bylo představeno už v roce 2017, a tak nastal nejvyšší čas na modernizaci, která se pro letošní modelový rok dotkla prakticky všech aspektů vozidla.
Na první pohled se vůz změnil hlavně v oblasti předních světlometů, které dostaly technologii Pixel LED Vision 3.0 a jsou nově užší. Větší je naopak maska chladiče a v rozích navíc přibyl nový prvek – „závoj“ LED světel na denní svícení s názvem DS Light Veil.
Systém v sobě ukrývá 33 diod, které mimo jiné budou sloužit i jako blinkr. Tenčí jsou také zadní světla na nově ostřeji tvarované zádi s nápisem DS Automobiles.
Nápis na zádi prozrazuje další velkou změnu, protože SUV už se dále bude jmenovat jen DS 7, z názvu tak zmizí slovo Crossback. Mezi další novinky v exteriéru patří sada devatenáctipalcových kol Edinburgh a Silverstone.
DS 7 se dá znovu pořídit i s o palec většími standardními koly a nově i s jednadvacetipalcovými ráfky Brooklyn určenými pouze pro nejvyšší výbavu E-Tense 4x4 360.
Vylepšení se dočkaly i všechny výbavové stupně včetně vrcholové nabídky Opéra. Ta se dočkala čalounění kůží Nappa nově i v černé barvě Basalt Black a v šedé Pearl Grey.
Kůži najdete i na palubní desce a ve výplních dveří. Novinkou je i takzvané perlové stehování v bílých barvách White a Zephyr. Nižší verze Rivoli také dostala interiér v černé Basalt Black, zatímco verze Performance Line byla obohacena o kůži Alcantara.
Úplnou novinkou napříč nabídkami je dvanáctipalcová obrazovka infotainmentu s přepracovaným prostředím pro uživatele.
DS 7 v modernizované podobě dostalo pod kapotu trojici plug-in hybridních pohonných ústrojí s výkony 225, 300 a nově i 360 koňských sil. Ta sestává z 1,6l přeplňovaného zážehového motoru o 200 koních výkonu a dvou elektromotorů o 110 k na přední, resp. 112 k na zadní nápravě. Zrychlení na stovku je 5,6 sekundy.
Nejslabší verze pohání přední nápravu pomocí osmistupňové automatické převodovky. Obě silnější varianty mají pohon všech čtyř kol. Všechny plug-in hybridy dostaly 14,2kWh baterii a dojezd na elektřinu je až 65 kilometrů v kombinovaném režimu či až 81 km ve městě. K nabíjení tu je 7,4kW palubní nabíječka, které trvá dobití baterie dvě hodiny.
První jízda v novém DS 4: Skutečně prémiový hatchback
Mimo plug-in hybridy DS pro novinku v Evropě nabídne i dieselové provedení s motorem 1,5 BlueHDi a výkonem 130 koňských sil. Mimo Evropu bude k mání i pohon na benzín, a to ve formě tříválce 1,2 PureTech o 130 koních či dvou verzí čtyřválce 1,6 PureTech o 215 a 225 koních.
Po stránce jízdní bezpečnosti je tu již klasická suita asistentů včetně poloautonomního řízení úrovně 2, což znamená aktivní vedení v jízdním pruhu a adaptivní tempomat. Pro bezpečnější jízdu v noci je k mání také noční vidění.
Na podvozku stojí za zmínku systém DS Active Scan Suspension, který pomocí kamery zkoumá silnici před vozem a podle jejího stavu upravuje charakteristiku odpružení pro každé kolo zvlášť.
DS začne na modernizované SUV přijímat první objednávky už od 11. července, alespoň ve Francii. První exempláře hodlá svým zákazníkům dodat letos v září.