Hlavní obsah

DS 4 se představuje ve druhé generaci

Prémiová značka koncernu Stellantis ukazuje druhou generaci hatchbacku nižší střední třídy DS 4. Včetně verze Cross.

DS 4 se představuje ve druhé generaciVideo: DS Automobiles

Článek

Nová DS 4 se v portfoliu osamostatnělé značky postaví vedle malého crossoveru DS 3 Crossback, SUV DS 7 Crossback a vlajkové limuzíny DS 9.

Zároveň jde o důležitý model z hlediska skupiny PSA, respektive nově vzniklého Stellantisu. Jako první přijíždí na inovované kompaktní verzi modulární platformy EMP2. Následovat budou ve shodném segmentu například nová vydání Peugeotu 308, Opelu Astra či možná i Alfy Romeo Giulietta.

Automobilky FCA a PSA dokončily spojení, vzniká čtvrtý největší výrobce aut

AutoMoto

Nová DS 4 čerpá ze zavedeného designového jazyka mladé značky, v exteriéru zaujme výrazná maska chladiče ve formě zvané DS Wings, tedy s chromovými křídly.

Výrazným prvkem jsou také lomené LED prvky na okrajích přídě. Vzadu se pak „čtyřka” snaží zaujmout horizontálně umístěnými svítilnami se stříbrnými detaily. Zaujmou i vyjíždějící kliky dveří, které sdílí s DS 3 Crossback.

Novinka má kompaktní délku 4400 mm a výšku pouze 1470 mm, sebevědomý postoj autu dodávají až 20palcové disky kol, které i s pneumatikami mají průměr až 72 cm.

Foto: DS Automobiles

DS 4 má až 20palcová kola.

Ačkoli se opět jedná o hatchback, v nabídce je i verze Cross. Obdobně jako varianta Crossback v případě první generace nabízí designové prvky SUV, v čele s oplastovanými blatníky, prahy a nárazníky.

Nový infotainment a luxusní materiály

Uvnitř se designéři DS opět rozmáchli, včetně kosočtvercových detailů – na druhou stranu to ale na první pohled vypadá, jako kdyby byl vnitřek poněkud uklizenější.

Řidičův digitální přístrojový štít, centrální obrazovku s novým infotainmentem DS Iris a rozměrně promítající head-up displej doplňuje i malý displej na středové konzoli, kterým lze dotykově ovládat klíčové prvky. Při ovládání ventilace se však Francouzi tentokrát rozhodli pro fyzická tlačítka.

Foto: DS Automobiles

Boční výdechy ventilace jsou podobně jako u DS 3 Crossback umístěny ve dveřích.

DS 4 má být uvnitř také o luxusních materiálech. Tvůrci zmiňují například šití gilošovaným vzorem „Clous de Paris“, který se inspiroval luxusními hodinářskými výrobky. Použita je také kovaná uhlíková ocel či například jasanové dřevo.

Akustiku zajišťuje vrcholný hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory.

Benzin, diesel i plug-in hybrid

DS 4 má vždy osmistupňovou samočinnou převodovku, nabídka motorizací je ale pestrá. Zážehová dvanáctistovka nabídne 130 koní, šestnáctistovka 180 a 225 k. Vznětová varianta BlueHDi je zastoupena patnáctistovkou o výkonu 130 k.

Vrcholem je plug-in hybrid s možností dobíjení ze sítě. Jedná se o známou kombinaci zážehové šestnáctistovky a elektromotoru. Systémový výkon dosahuje 225 k. DS slibuje dojezd více než 50 kilometrů na elektřinu, a to dle přísnějšího protokolu WLTP. Pro DS je tu totiž zvětšená baterie na kapacitu 12,4 kWh. Najdete ji pod zavazadelníkem, který omezuje z původních 430 litrů na 390 l.

Francouzská automobilka se chlubí i technologiemi, které v segmentu C nejsou běžné. DS 4 má podobně jako DS 7 Crossback funkci skenování vozovky, kdy kamera upozorní na výmoly a přizpůsobí tlumiče na daný typ nerovnosti.

Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla

AutoMoto

Novinka dosahuje poloautonomního řízení druhé úrovně, dokáže se tedy držet uprostřed pruhu, stejně jako v odstupu od okolního provozu.

Už samozřejmostí jsou světlomety „matrix” s vykrýváním okolního provozu, segmenty ve světlometech se ale navíc i fyzicky natáčejí. Vždyť právě Citroen DS byl v šedesátých letech prvním vozem s touto funkcí.

Prodej DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 za dosud neupřesněné ceny.

Související články

Test DS 3 Crossback: Žralok mezi kříženci

Pro krásu se musí něco obětovat, říká se. Značka DS do stojatých vod luxusního automobilového designu vlétla se svými hranatými tvary, vybranými materiály...

Výběr článků

Načítám