Článek
Není to žádná revoluce, je to evoluce. Evoluce konceptu, který se má do výroby dostat do tří let. Zároveň jde i o evropskou premiéru – o stejný koncept jako v Číně, kde se auto poprvé představilo, nejspíš nejde.

Volkswagen I.D. Crozz

VW I.D. Crozz II Concept
Karoserie je prakticky stejná. Jen drobné detaily doznaly změn, třeba světlomety. Nejsou u nich linky z LED diod po celém obvodu, jde o zajímavější, a přitom jednodušší provedení. Lakování karoserie je pak dvoubarevné – tělo je v odstínu Hibiscus Red Metallic, střecha je stříbrná.
Pod kapotou je stále stejná písnička – pohonné ústrojí pracuje s dvojicí elektromotorů, jeden je na každé nápravě. Celkový výkon je 225 kW (302 koní), maximální rychlost téhle elektrické čtyřkolky je 180 km/h, dojezd na jedno nabití akumulátorů je 500 km.

VW I.D. Crozz II Concept

VW I.D. Crozz II Concept
Volkswagen slibuje, že vůz, i když jde vlastně o model s vysokou světlou výškou, bude mít jízdní vlastnosti jako klasický Volkswagen Golf. Pomůže zadní víceprvková náprava a také elektricky stavitelné a kontrolované tlumiče.
Zda se z konceptu podaří zachovat do sériové výroby zvláštní systém dveří, kdy přední se otevírají klasicky a zadní se posouvají směrem vzad (a není střední sloupek), je ve hvězdách.