Článek
„Od ledna 2012, kdy byla zahájena jeho sériová výroba, sjelo z linky více než 373 000 kusů. Pětidveřový Hyundai i30 byl velmi úspěšný zejména v Evropě, celkově se exportoval do 54 zemí světa," uvedl mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Nejvíce, celkem 109 000 těchto aut, putovalo do Německa, přes 68 000 do Velké Británie a téměř 48 000 do Španělska. Česká republika byla v počtu odebraných kusů na čtvrtém místě, v tuzemsku se prodalo 31 600 vozů.
Už 11. listopadu automobilka ukončila výrobu třídveřové verze modelu i30. „Kombík druhé generace ve výrobě zatím zůstává, ale i on bude nahrazen třetí generací, a to v průběhu roku 2017," uvedl Vaněk. Doplnil, že prodej modelu Hyundai i30 třetí generace bude v celé Evropě zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.
Nová generace bude jiná
První informace o nové generaci jsme se dozvěděli těsně před začátkem podzimního autosalonu v Paříži. Tam se pak konala světová premiéra, kde vyšlo najevo, že třetí generace bude vlastně kompletně novým vozem. Jediné, v čem se bude s odcházejícím vozem shodovat, budou některé motory, a i ty projdou částečnou modernizací.

Nový Hyundai i30 z Nošovic

Hyundai i30
Už od pohledu je zřejmé, že i30 se snaží být modernější a jít s dobou. A doba je mobilní, takže i interiér je hodně na informace a mobilní aplikace soustředěný. Najdeme tu přístrojovou desku s osmipalcovým vystouplým displejem s funkcemi párování s mobily Android Auto nebo Apple Car Play. Zajímavá je i výbava auta, která nemá ve své třídě obdoby. Například odvětrávané sedačky jsou v nabídce většinou větších, luxusnějších a mnohem dražších aut než rodinných hatchbacků.
Jak už to dnes bývá zvykem, základem pro auto budou přeplňované motory. Těch bude dohromady pět. Ale v Čechách jsou stále oblíbené spolehlivé atmosféricky plněné agregáty. A tak má Hyundai i jeden takový v nabídce. Je to základní 1.4 CVVT s výkonem 73 kW a točivým momentem 134 Nm. Nad ním jsou nové motory T-GDI s objemy 1,0 a 1,4 l s výkonem 88 resp. 103 kW a točivým momentem 171 resp. 242 Nm.

Hyundai i30
Nafťák bude mít objem pouze 1,6 l, ale výkony se budou pohybovat od 70 do 100 kW. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo sedmistupňové dvouspojkové.
V příštím roce podle mluvčího plánuje slezská automobilka vyrobit 350 000 vozů, což je stejně jako letos a je to i současná kapacita závodu. Letošní plán výroby továrna splní. Cenu nové generace zatím automobilka neuveřejnila.
Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.