Článek
„Od ledna 2012, kdy byla zahájena jeho sériová výroba, sjelo z linky více než 373 000 kusů. Pětidveřový Hyundai i30 byl velmi úspěšný zejména v Evropě, celkově se exportoval do 54 zemí světa," uvedl mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Nejvíce, celkem 109 000 těchto aut, putovalo do Německa, přes 68 000 do Velké Británie a téměř 48 000 do Španělska. Česká republika byla v počtu odebraných kusů na čtvrtém místě, v tuzemsku se prodalo 31 600 vozů.
Už 11. listopadu automobilka ukončila výrobu třídveřové verze modelu i30. „Kombík druhé generace ve výrobě zatím zůstává, ale i on bude nahrazen třetí generací, a to v průběhu roku 2017," uvedl Vaněk. Doplnil, že prodej modelu Hyundai i30 třetí generace bude v celé Evropě zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.
Nová generace bude jiná
První informace o nové generaci jsme se dozvěděli těsně před začátkem podzimního autosalonu v Paříži. Tam se pak konala světová premiéra, kde vyšlo najevo, že třetí generace bude vlastně kompletně novým vozem. Jediné, v čem se bude s odcházejícím vozem shodovat, budou některé motory, a i ty projdou částečnou modernizací.
Už od pohledu je zřejmé, že i30 se snaží být modernější a jít s dobou. A doba je mobilní, takže i interiér je hodně na informace a mobilní aplikace soustředěný. Najdeme tu přístrojovou desku s osmipalcovým vystouplým displejem s funkcemi párování s mobily Android Auto nebo Apple Car Play. Zajímavá je i výbava auta, která nemá ve své třídě obdoby. Například odvětrávané sedačky jsou v nabídce většinou větších, luxusnějších a mnohem dražších aut než rodinných hatchbacků.
Jak už to dnes bývá zvykem, základem pro auto budou přeplňované motory. Těch bude dohromady pět. Ale v Čechách jsou stále oblíbené spolehlivé atmosféricky plněné agregáty. A tak má Hyundai i jeden takový v nabídce. Je to základní 1.4 CVVT s výkonem 73 kW a točivým momentem 134 Nm. Nad ním jsou nové motory T-GDI s objemy 1,0 a 1,4 l s výkonem 88 resp. 103 kW a točivým momentem 171 resp. 242 Nm.
Nafťák bude mít objem pouze 1,6 l, ale výkony se budou pohybovat od 70 do 100 kW. Převodovky budou šestistupňové manuální nebo sedmistupňové dvouspojkové.
V příštím roce podle mluvčího plánuje slezská automobilka vyrobit 350 000 vozů, což je stejně jako letos a je to i současná kapacita závodu. Letošní plán výroby továrna splní. Cenu nové generace zatím automobilka neuveřejnila.
Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.