Článek
Na výběr jsou dvě verze desetiválcových motorů původem od Lamborghini. Oba mají stejný zdvihový objem 5,2 litru a jsou plněny atmosféricky. Základem je verze s výkonem 397 kW (540 k), silnější nabídne 449 kW (610 k). Točivý moment vrcholí při hodnotě 560 Nm při 6500 otáčkách.
Na českém trhu pořídíte druhou generaci R8 za 4 239 900 korun za model Audi R8 V10, verze plus je o 660 tisíc dražší. Obě provedení mají pohon všech kol quattro.
Kromě speciální modré metalízy za 52 tisíc korun jsou všechny barvy karoserie bez příplatku. Kola jsou vždy kovaná a mají průměr 19 nebo 20 palců, za všechna provedení se připlácí - od 28 400 po 70 900 korun. Na přání dodávané keramické brzdy stojí 255 000 korun.
Výkonnější verze zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a síly jí dojdou až v rychlosti 330 km/h. Dle výrobce v kombinovaném režimu spotřebuje každých sto kilometrů 12,3 litru benzínu.
Výroba bude probíhat „manufakturním způsobem” v nově postavené továrně v německém Heilbronnu. Na přání je možné si do tohoto modelu objednat laserové světlomety. Přijdou na 96 900 korun.