Článek
Druhá generace v duchu ingolstadtské značky stylisticky navazuje bez výraznějších změn na tu první, představenou v roce 2009. Přední maska nazývaná Singleframe je širší a díky 3D zpracování je výraznější. Jako celek se ale A4 s více emocemi svým vnějším designem změnila jen nepatrně, zejména zepředu ale vypadá o dost moderněji.
Největší změny vidět na první pohled nejsou. Díky nové modulární platformě MLB evo se hmotnost snížila (dle motorizace) až o 85 kilogramů. Jen samotná karoserie je lehčí o patnáct kilogramů, navíc větší rozvor 2824 mm přináší více místa pro cestující na zadních sedadlech.
Audi uvádí, že interiér je o 17 milimetrů delší, šířka v úrovni ramen pro řidiče a spolujezdce vpředu se zvětšila o 11 milimetrů a prostor pro kolena vzadu je o 24 milimetrů větší.
Novinkou je i adaptivní tempomat s funkcí autonomní jízdy v kolonách do rychlosti 65 km/h. Kromě parkovacího asistenta je nová i funkce, která upozorní na nebezpečí při vystupování do vozovky. Nově je naladěný elektromechanický posilovač řízení.
Pět motorizací, spotřeba klesla
V nabídce bude pět motorizací, tři naftové TDI a dvě benzínové TFSI. Výkon sahá od 140 kW (190 k) do 210 kW (286 k). Audi udává pokles spotřeby o 22 procent a zároveň o 17 procent vyšší výkon než u motorů minulé generace. Nová je verze na zemní plyn, motor 2.0 TFSI dosahuje výkonu 125 kW (170 k) může spalovat jak benzín, tak zemní plyn.
Světovou premiéru si nové Audi A5 Sportback odbyde na pařížském autosalonu, jenž začíná na konci září. Do prodeje se novinka dostane zkraje příštího roku, prodejní ceny zatím Audi neuvedlo.