Článek
Nová verze městského hatchbacku A1 Sportback nabídne zákazníkům třeba o 35 mm zvýšený podvozek, nové nárazníky, lemované blatníky, dvoutónové lakování, poupravenou mřížku chladiče nebo větší a odolnější kola. Zkrátka a jednoduše, Audi chce svým zákazníkům prodat malý crossover, který ale vlastně malým crossoverem není. I tak ale působí zajímavě a už má české cenovky.
Velkých SUV není nikdy dost. Audi má letos představit model Q9
Model s názvem Citycarver finančně vychází ze základní verze A1 Sportback, ale k ceně je potřeba vždy něco přičíst. Například, základní model A1 stojí podle ceníku 534 900 korun. Citycarver se stejným motorem i převodovkou pak 584 900 Kč, tedy o 50 tisíc více.
Základní model je za zmiňovanou cenu osazen tříválcovým benzínovým motorem se zdvihovým objemem 1,0 litru a pětistupňovou manuální převodovkou a má výkon pětadevadesát koní. Za 615 900 korun ale můžete mít i silnější motorizaci 30 TFSI, kterou tvoří také litrový tříválec a má výkon 116 koní a manuální šestikvalt. Za příplatek cirka 52 tisíc je tento motor možné spojit i se sedmistupňovým automatem S tronic.
Nejsilnější variantou Citycarveru je pak stejně jako u Sportbacku motorizace 35 TFSI, ke které se ani tady nedá připojit pohon všech kol. S šestistupňovou manuální převodovkou a čtyřválcovým motorem s objemem 1,5 litru stojí 679 900 korun, s automatem 731 900 korun. Výkon je pak 150 koňských sil.
Test Audi A1 30 TFSI: Jak se z krasavce hochštapler klube
Ceny pak samozřejmě nejsou konečné, jak už to u většiny automobilek, Audi nevyjímaje, bývá. I tak ale Citycarver na svoji obranu nabídne řadu vychytávek již v základní verzi.
Má třeba několik asistentů pro bezpečnou jízdu, střešní spoiler S-line, čalounění stropu, dekorační prvky na přístrojové desce, digitální kokpit s 10,25“ displejem i MMI digitální rádio se stejně velkou obrazovkou (10,25“). V základu je pak manuální klimatizace a šestnáctipalcová litá kola s desetipaprskovým designem.