Hlavní obsah

Dovoz ojetých aut v pololetí meziročně klesl, jsou však starší

Dovoz ojetých osobních aut v prvním pololetí meziročně klesl o devět procent. Nejvíce se dovážely škodovky a volkswageny, také však přicestovaly desítky ferrari, lamborghini a maserati.

Foto: Škoda Auto

Pro představu, jak dnes vypadá desetileté auto - Škoda Octavia třetí generace (na ilustračním snímku) se představila na sklonku roku 2012.

Článek

Češi v prvním pololetí letošního roku importovali 81 369 ojetých aut, o 9 % meziročně méně. Jejich průměrné stáří se zvýšilo o 0,1 roku na 10,7 roku. To je stále o mnoho méně, než je průměrné stáří vozového parku v ČR, které podle posledních zpráv z dubna letošního roku dosahuje 16 let.

Podíl importovaných vozidel starších deseti let se snížil o dva procentní body na 49,4 %, avšak nejstarší vozy nad 15 let tvořily 23,5 %, což je meziročně o 0,7 bodu více. Vyplývá to z aktuální statistiky Svazu dovozců automobilů.

Tradičně nejvíce dováženou značkou je domácí Škoda se 17 533 vozy za první pololetí, následuje Volkswagen s 15 682 auty a třetí je Ford s 5833 vozy. Na dalších místech skončila trojice prémiových německých značek BMW, Mercedes-Benz a Audi.

Stáří tuzemského vozového parku stouplo za desetiletí o 2,2 roku na 16 let

AutoMoto

Češi si od ledna do konce června rovněž dovezli 73 ojetých ferrari, 50 maserati, 28 lamborghini nebo 15 rolls-royců. V registru se objevilo i 313 ojetých elektromobilů americké Tesly, což je více než dvojnásobek proti loňsku.

„Ani v červnu se k nám nedovezlo více ojetých aut než ve stejném měsíci loňského roku. Pokud bude tento vývoj pokračovat, mohly by se nakonec celoroční dovozy dostat zpět na úroveň roku 2015, odkdy kromě prvního roku pandemie až do loňska postupně rostly. To je pozitivní vývoj, který potvrzuje u českých spotřebitelů trend zvyšující se preference vozů z domácí nabídky,“ uvedla ředitelka skupiny Aures Holdings Karolína Topolová.

Prodej nových osobních aut v Česku v letošním prvním pololetí meziročně stoupl o 16,8 % na 115 548 vozů.

Vozový park Evropy se změní v Kubu, říká šéf Iveca

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám