Článek
Zatímco za prvních pět letošních měsíců míra dovozu ojetin ze zahraničí stoupala, v samotném květnu import klesl o čtyři procenta na 16 273 aut. Průměrné stáří vozů činilo 10,6 roku, tedy stejné jako loni. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů (SDA).
Nejoblíbenější mezi dovozci je nadále Škoda s 15 686 vozy, druhý je Volkswagen se 14 885 dovezenými auty a třetí Ford s 5430 vozy. Na dalších místech je prémiová německá trojice BMW, Mercedes-Benz a Audi. Češi si do konce května rovněž dovezli 48 ojetých ferrari a 49 maserati, 14 aut značky Rolls-Royce nebo 12 trabantů.
Koupě ojetého auta má svá rizika. Lze je snížit vhodnou přípravou
„V květnu tempo dovozů ojetin míně polevilo, stále se však drží velmi blízko loňské rekordní úrovně. Pro další vývoj bude důležitý objem ojetin dovezený v červnu, který je tradičně z celého roku nejsilnější. Loni se v červnu dovezlo nejvíce ojetin od roku 2008. Nadále ovšem platí, že dovozy nestíhají pokrýt nedostatek ojetých vozů na českém trhu,“ uvedla generální ředitelka Aures Holdings Karolína Topolová.
Průměrné stáří vozového parku v Česku bylo ke konci roku 2016 o třetinu vyšší, než průměrné stáří dovážených ojetin – 15,6 roku.
Stočili jsme tachometr ojetého auta. Zabralo to jen pár minut
Prodej nových osobních automobilů v Česku naopak kvůli nedostatku dílů dál klesá. V prvních pěti měsících bylo v tuzemsku zaregistrováno 80 178 nových osobních aut, což je meziročně o 11,2 procenta méně. Proti předcovidovému roku 2019 byl pokles dokonce čtvrtinový.