Článek
Kabriolety jsou velmi stylovými vozy, se kterými v létě uděláte parádu a ještě si užijete větší pocit svobody i kontaktu s okolím. Po jejich velkém boomu, kdy vozy s plátěnou, a dokonce i pevnou skládací střechou nabízelo velké množství značek, však jejich popularita v poslední době výrazně opadá. A jejich nabídka se i kvůli nákladům značek mířených do elektromobility bude nadále zmenšovat.
Kai Grünitz, šéf vývoje v automobilce Volkswagen, totiž v rozhovoru pro Automotive News Europe prozradil, že s druhou generací modelu Volkswagen T-Roc by zákazníci neměli očekávat jeho otevřenou verzi T-Roc Cabriolet. A to navzdory slušným prodejům.
Jak totiž připomíná web Motor1, VW T-Roc Cabriolet se během 11 měsíců uplynulého roku stal druhým nejprodávanějším kabrioletem na evropských trzích. Jeho 11 693 prodaných kusů překonala pouze stylovka Mini Convertible.
Přesto je podle automobilky cílová skupina zákazníků a zájemců o kabriolety příliš malá, jak měl uvést Grünitz. Ostatně z celkového počtu prodaných VW T-Roc v Evropě tvořily kabriolety pouze šest procent.
Test Volkswagenu T-Roc Cabriolet: I špatný nápad může dopadnout dobře
T-Roc Cabriolet byl představen jako duchovní nástupce VW Golf Cabriolet, jehož výroba skončila s šestou generací v roce 2016. Ve stejném roce skončila i produkce VW Eos, stylového dvoudveřového kabrioletu s pevnou skládací střechou. T-Roc Cabriolet tak představoval aktuálně jediný kabriolet v nabídce značky.
Druhá generace modelu VW T-Roc by měla být představena v roce 2025, přičemž jeho základem bude pravděpodobně platforma MQB Evo. Údajně by se přitom mohlo jednat o jeden z posledních nových modelů osazený spalovacími modely, který značka v Evropě představí před přechodem na čistě elektrické vozy.