Článek
Superb je jednou z mála škodovek, které nebyly nikdy nabízeny coby sportovní RS. To by se mohlo s novou generací změnit, protože Škoda zvažuje, že poslední iteraci své vlajkové lodi se spalovacím motorem okoření sportovnějším vzhledem a vyšším výkonem.
„Uvidíme. Nic jsme neoznámili, ale myslím, že vaše argumenty jsou platné,“ uvedl šéf značky Klaus Zellmer na otázku magazínu Auto Express, zda by superb díky variantě RS mohl konkurovat výkonným vozům střední třídy od prémiových značek, jako jsou Mercedes-Benz, BMW a Audi.
Otazníkem by byla motorizace. Nabízí se plug-in hybridní pohonné ústrojí, které je v současnosti dostupné pro Superb Combi s kombinovaným výkonem 150 kW díky použití motoru 1,5 TSI a jednoho elektromotoru. V blízce příbuzném Volkswagenu Passat je však i silnější verze plug-in hybridního systému, která poskytuje výkon 200 kW. Alternativou by byl dvoulitrový zážehový motor, který umí nabídnout i vyšší výkony.
Pokud jde o nastavení podvozku, inženýři Škody by mohli vyladit adaptivní odpružení, elektronické řízení a brzdy, a zlepšit tak jízdní dynamiku jejich vlajkové lodi. Vizuální odlišení modelů RS je napříč modelovu řadou dané, včetně velkých kol či agresivně tvarovaných nárazníků.
Škoda Superb ve čtvrtém vydání debutovala v listopadu ve variantách karoserie liftback a kombi s řadou zážehových, mild-hybridních, vznětových a plug-in hybridních pohonných jednotek. Zatímco Škoda ukázala luxusní výbavu Laurin & Klement, v sestavě nebyla žádná sportovně vypadající alternativa.
Škoda již potvrdila verzi RS pro nový kodiaq, dvě „rychlá písmena“ zdobí také octavii a enyaq.