Článek
V době plné crossoverů a elektromobilů, kterých má Kia v nabídce už požehnaně, působí Stinger jako z jiného desetiletí. Nízký sportovní sedan můžete mít se šestiválcem a pohonem zadních kol.
Vůz je na trhu od roku 2017 a na čase je tak začít spekulovat o tom, jestli šlo jen o náhlý ohňostroj, který měl přivést pozornost, nebo zda v náročném segmentu sportovních sedanů střední třídy chtějí u Kie pokračovat.
Nepřekvapí asi, že nástupce stále není jistý. V rozhovoru pro CarAdvice to uvedl šéfdesignér Gregory Guillaume. „Nikdy jsme od Stingeru nečekali velká čísla, vždy to byl poutač pozornosti,“ vysvětlil Guillaume s tím, že větší očekávání však značka měla v Severní Americe, kde to také žádná sláva není.
Podle Jato Dynamics v roce 2018 udala Kia na starém kontinentu jen 3820 stingerů, v Severní Americe pak 16 806 kusů.
„Víte, začátek mojí kariéry byl u Audi. Takže si moc dobře pamatuji, že s limuzínou A8 nám trvalo tři generace, než nás zákazníci začali brát jako úplného konkurenta pro Mercedes třídy S či BMW řady 7,“ vzpomínal Guillaume a dodal, že když vstupujete do těchto exkluzivních a tradičních segmentů, musíte si dopřát trochu více času.