Hlavní obsah

Dostane Kia Stinger nástupce? Uspět v tomto segmentu chce čas, říká bývalý designér Audi

Novinky, laz

Kia svým sportovním sedanem střední třídy s klasickou koncepcí pohonu udivila celý motoristický svět. Prodeje jsou však za očekáváními a nástupce Korejci jen zvažují. V tomto segmentu to prý chce víc času.

Foto: Kia

Pro driftování má Stinger GTS přímo připravený jeden jízdní režim.

Článek

V době plné crossoverů a elektromobilů, kterých má Kia v nabídce už požehnaně, působí Stinger jako z jiného desetiletí. Nízký sportovní sedan můžete mít se šestiválcem a pohonem zadních kol.

Vůz je na trhu od roku 2017 a na čase je tak začít spekulovat o tom, jestli šlo jen o náhlý ohňostroj, který měl přivést pozornost, nebo zda v náročném segmentu sportovních sedanů střední třídy chtějí u Kie pokračovat.

Foto: Petr Horník, Právo

KIA Stinger 2.0 T-GDI

Nepřekvapí asi, že nástupce stále není jistý. V rozhovoru pro CarAdvice to uvedl šéfdesignér Gregory Guillaume. „Nikdy jsme od Stingeru nečekali velká čísla, vždy to byl poutač pozornosti,“ vysvětlil Guillaume s tím, že větší očekávání však značka měla v Severní Americe, kde to také žádná sláva není.

Podle Jato Dynamics v roce 2018 udala Kia na starém kontinentu jen 3820 stingerů, v Severní Americe pak 16 806 kusů.

„Víte, začátek mojí kariéry byl u Audi. Takže si moc dobře pamatuji, že s limuzínou A8 nám trvalo tři generace, než nás zákazníci začali brát jako úplného konkurenta pro Mercedes třídy S či BMW řady 7,“ vzpomínal Guillaume a dodal, že když vstupujete do těchto exkluzivních a tradičních segmentů, musíte si dopřát trochu více času.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám