Článek
S nadsázkou lze říci, že jde o velkou skládačku pro velké kluky. Z letošní dodávky komponentů na deset vozů SOR TNS 12 dorazily do dílen ve vozovně Komín dvě, další budou následovat.
Úspora dva a půl milionu
„První dva vozy z projektu Mario v Brně jezdí od loňského roku. Využili jsme rámcové dohody a objednali od výrobce komponenty k sestavení dalších deseti trolejbusů. Pokračujeme tak v obnově vozového parku, v tomto případě v rámci unikátního projektu, kdy si vozy kompletujeme sami a ušetříme tak na jednom trolejbusu dva a půl milionu korun,“ uvedl ředitel DPMB Miloš Havránek s tím, že v příštím roce by rádi koupili a sestavili dalších deset kusů. Cena plně kompletovaného vozu se přitom pohybuje okolo deseti milionů korun.
Trolejbus veterán měl skončit ve šrotu. Bude ozdobou sbírky
Technici ve vozovně nyní montují kabelové rozvody, instalují elektrické výzbroje a motory, sběrací soustavy a střešní kontejnery. Následovat bude propojení všech systémů a takzvané oživení vozu.
Vůz kompletují měsíc
„Samotná kompletace jednoho vozu a jeho oživení nám zabere přibližně měsíc. Pak nás čekají různé revize zakončené žádostí o vydání průkazů způsobilosti. Předpokládáme, že by tyto dva vozy mohly vyjet s cestujícími na přelomu října a listopadu,“ doplnil Marian Čech, vedoucí technického provozu trolejbusů DPMB. V průběhu léta a podzimu výrobce dodá komponenty k dalším osmi trolejbusům, na jejichž sestavení vzápětí začne tým pracovat.
DPMB je nevětším provozovatelem trolejbusové dopravy v ČR, aktuálně má 134 trolejbusů. Vozový park trolejbusů prochází v posledních letech masivní obnovou. Moderní, nízkopodlažní a klimatizované trolejbusy SOR TNS 12 v provozu nahradí trolejbusy 21Tr z let 1999 až 2002, kterých DPMB provozuje nyní šestadvacet.