Hlavní obsah

Doprava v Praze se v pracovní dny vrací do stavu před omezeními

Doprava v Praze se v pracovní dny postupně vrací do stavu před omezeními kvůli koronaviru. V celkovém průměru je nižší už jen o jednotky procent, nikoliv o zhruba třetinu jako koncem března. A na některých místech je nyní provoz silnější, než byl před omezeními.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

V centru i na okraji hlavního města v uplynulém týdnu opět vzrost počet aut. Celkově je však proti stavu před koronavirovými omezeními aut v centru o 6,8 % a na okraji o 7,3 % méně. Minulý týden to bylo o osm, resp. 10,3 % a před dvěma týdny o 18,7 a 16,4 % méně.

Nejvytíženější ze sledovaných míst je ulice V Holešovičkách a některými ulicemi již projede víc aut než před pandemií. Vyplývá to ze zprávy Technické správy komunikací (TSK).

Kvůli opatřením proti šíření koronaviru v Praze klesla doprava proti období před jejich zavedením v průměru až o 30 procent. Úbytek cestujících zaznamenala také MHD, v níž se počet cestujících rovněž postupně zvyšuje.

Provoz poklesl, imise nikoli. Zákazy starých dieselů nemají smysl, zní z Německa

AutoMoto

„Během 19. týdne (od 4. května do 10. května) byl rozdíl v intenzitách provozu proti stavu před omezením pouhých sedm procent. Jsou ale i místa, kde byl provoz vyšší než ve stavu před omezením,” píše se v dokumentu.

Provoz oproti předchozímu týdnu mírně vzrostl mezi 8.00 a 11.00 v centru a mezi 5.00 a 9.00 ve vnějším pásmu. Naopak mírný pokles se udál v centru mezi 15.00 a 21.00 a mimo centrum mezi 16.00 a 20.00.

Doprava v karanténě klesla o desítky procent, zjistil meteorolog

AutoMoto

Nejvytíženější ulicí V Holešovičkách projelo denně 88 198 aut, což je o necelé čtyři stovky méně než v době před koronavirem. Vzrostlo množství aut proti stavu před pandemií na druhé nejvytíženější ulici, Kbelské. Denně tu projede 72 376 vozů, což je o asi 9 tisíc více. Více aut než v době před pandemií projelo také po Legerově, Chodovské, Opatovské a Českobrodské.

Ze statistik plyne, že doprava se začala zvyšovat od 13. týdne, tedy od 23. do 29. března. Tehdy byl pokles proti normálnímu stavu v centru 34,8 a na okraji 30,6 %. O dva týdny později to bylo 24,3 a 19,8 %.

V době pandemie klesla i obsazenost záchytných parkovišť P+R. TSK zaznamenala od zavedení zákazu volného pohybu v březnu pokles obsazenosti asi o polovinu. Na toto však mohlo mít vliv kromě snížení intenzity dopravy i zrušení platnosti tzv. modrých zón v Praze, které bylo v činnosti z nařízení vlády od poloviny března do 11. května.

Související články

Dopravci si stěžují na nesplněné sliby vlády

Vláda těžce zkoušeným dopravcům naslibovala úlevy, ale část z nich vůbec nepřišla. Aktuální situace v silniční dopravě je stále kritická, řekl Právu předseda...

Výběr článků

Načítám