Článek
Limuzína se na veřejnosti poprvé objevila v roce 2018, kdy si ji přebíral již tehdy úřadující prezident Trump. Do té doby využíval vůz s kódovým označením Cadillac One, uvedený do služby ještě za vlády Barracka Obamy.
Ačkoliv má limuzína tradiční logo značky Cadillac a tvary se snaží odkazovat na její tehdejší designový styl, s produkčními vozy sdílí jen méně důležité komponenty, jejichž využitím se společnost General Motors, pod kterou Cadillac patří a která byla vývojem vozu pověřena, pokoušela snížit výrobní a vývojové náklady.
Ty přesto dosahovaly astronomických výšin. Podle dostupných údajů dostala společnost na vývoj nové prezidentské limuzíny částku 15,8 milionu dolarů, což je dnes v přepočtu 385,9 milionu korun. Vývoj probíhal od roku 2014 a cena jednoho vozu by se měla podle dostupných informací pohybovat kolem 1,5 až 2 milionů dolarů za kus, tedy asi 36,6 až 48,8 milionu korun.
Držte si klobouky, bude to drncat. Trump bude mít na Česko i Evropu negativní vliv, míní odborníci

Tajná služba (Secret Service), která je ochranou prezidenta pověřena, má k dispozici hned několik bestií. Například jen na inauguraci prezidenta Bidena měla ochranka využít rovnou sedm limuzín. Několik se jich také pravidelně pohybuje v koloně amerického prezidenta, přičemž některé jsou prázdné a slouží primárně ke zmatení možných útočníků.
Limuzíny navíc s prezidentem cestují prakticky po celém světě, přičemž k jejich přepravě se musí používat těžká přepravní letadla, jako je C-5 Galaxy nebo C-17 Globemaster. Volba podléhá konkrétní cestě a potřebám ochranky. Kromě limuzín je totiž potřeba přepravit i desítky doprovodných vozidel.
Pevnost na kolech
Přesná hmotnost sice není známá, podle dostupných zdrojů by se však měla pohybovat v rozmezí 8 až 10 tun, což opravdu není málo. The Beast ovšem není obyčejným autem. Příslušníci Tajné služby USA, kteří se s vozem zúčastnili natáčení populárního motoristického pořadu Jay Leno’s Garage, ji totiž označují za nejbezpečnější auto na světě.
Karoserie je vybavena pancéřováním silným až 20 centimetrů, které by mělo být vyrobeno z oceli, keramiky a titanu, okna jsou silná 12 až 15 centimetrů a jen samotné dveře by měly vážit zhruba totéž co dveře letadla Boeingu 757. Speciálně vyztužená je také podlaha vozu, díky čemuž by měla kabina odolat nejen střelbě, ale i výbuchům.
Speciální kola, která na první pohled připomínají spíše kola autobusu, obouvají speciální pneumatiky, které mají zvýšenou odolnost. I po jejich zničení však může díky robustním ocelovým ráfkům a systému run-flat vůz dál bezpečně pokračovat v jízdě a dostat se například z místa útoku. Je vybaven také hasicím systémem a nádrží chráněnou proti explozi.
Neméně zajímavá je i kabina vozu, k jejímuž otevření je potřeba speciální postup, který znají pouze ochránci prezidenta. Posádka je v kabině hermeticky chráněna před chemickými i biologickými útoky a k dispozici má i systém dodávek kyslíku, díky čemuž může přežít i v kontaminovaném prostředí.

Limuzína měří na délku asi 5,5 metru a její váha se pohybuje v rozmezí 8 až 10 tun.
Kromě komfortní výbavy, jako jsou sedadla s vyhříváním, ventilací a masážní funkcí, je v kabině také lékařské vybavení a lednice obsahující krevní konzervy odpovídající krevní skupině prezidenta. Komunikaci s venkovním světem zajišťuje šifrovaný satelitní telefon a zabezpečený komunikační systém, který by údajně měl být schopen přenášet i kódy potřebné pro odpálení jaderných zbraní.
Posádka vozu se navíc může bránit vypouštěním kouřové clony, dveře mohou dávat elektrické šoky, vůz je vybaven systémem nočního vidění a posádka by měla mít k dispozici i zbraně, včetně brokovnic a granátometu, schopného odpalovat i granáty se slzným plynem. Vůz by navíc měl být chráněn i před kybernetickými útoky a dalšími moderními hrozbami.

Díky silnému pancéřování, utěsněné kabině a speciálnímu vybavení lze The Beast označit za pojízdnou pevnost.
Limuzína The Beast je tak velmi působivým strojem; ve službách prezidenta a Tajné služby ale nebude věčně. V pořadu Jay Leno’s Garage totiž zaznělo, že přibližný život modelu je kolem osmi let. Při uvedení Bestie v roce 2018 tak můžeme očekávat představení jejího nástupce v příštím roce. Vývoj pravděpodobně probíhá již nyní na plné obrátky.
Starší prezidentské limuzíny se neprodávají ani nevěnují do muzeí. S ohledem na bezpečnost jsou všechny moderní prezidentské vozy po vyřazení zničeny.
Přispěl i Al Capone
Tradice limuzín využívaných speciálně pro přepravu nejvyššího představitele USA se zrodila v roce 1939, kdy byl do služby přijat vůz Lincoln s označením Sunshine Special, který měl plátěnou stahovací střechu. Kabriolety pak používalo i několik dalších amerických prezidentů, ovšem pouze do útoku na prezidenta Kennedyho v roce 1963.
První pancéřovaná limuzína přitom byla k přepravě prezidenta použita už ve čtyřicátých letech, a to za přispění nejslavnějšího mafiánského bosse. Al Capone totiž používal obrněný vůz, který byl po jeho zatčení v roce 1932 zabaven úřady. Po útoku na Pearl Harbor byl vůz použit agenty Tajné služby k přepravě prezidenta Franklina Roosevelta.
Podívejte se, jak BMW učí řidiče zvládat obrněná auta v extrémních situacích

Al Caponeho cadillac je znovu na prodej, cena za obrněný vůz vzrostla
