Článek
Značku Zender znají především ti, kteří se narodili před revolucí. Ti ještě mohli zachytit třeba studie Zender Fact z roku 1999 nebo o něco mladší Zender Cinque, jako možného nástupce Alfy Romeo 75. Nyní se firma z Osnabrücku spoléhá spíš na jednotlivé klienty, kteří chtějí své auto vylepšit. Prostě tuning na zakázku.
A taková je i Alfa Romeo 4C, která dostala několik zajímavých doplňků. Třeba je to nový přední i zadní spoiler, zadní velký difuzor s novými koncovkami výfuků, vstupy vzduchu do motoru na bocích a zadním sloupku, střecha… Všechno provedeno v moderním uhlíkovém kompozitu. V neposlední řadě jsou světla nahrazena zvláštními vícebodovými svítilnami.
Interiér je kompletně přečalouněn kůží a alcantarou, jsou tu nové detaily opět z karbonu. Objevují se tu třeba nová větší pádla pod volantem z tohoto materiálu.
Motor doznal jen malé úpravy na ECU, kde se úpravou map zvedl výkon na 202 kW a točivý moment na 400 Nm. Tedy žádné radikální zvýšení. Maximální rychlost vozu je 265 km/h a zrychlení z klidu na stovku je za 4,3 s. Použití karbonu přitom snížilo hmotnost vozu z 895 na 880 kg, což ve výsledku dává lepší poměr hmotnostního výkonu: z 3,73 kg/HP na 3,2 kg/HP.