Článek
Všímáte si občas „tuningových” aut, jejichž jedinými úpravami jsou nálepky a loga, která na ně nepatří? Třeba znáček M5 na BMW, které je jenom základní verzí? Člověk se většinou zasměje a jde dál, možná ho napadne něco o falši, ale to je tak všechno.
V případě Chrysleru 300C, který si můžeme prohlédnout na fotografii, ovšem letmý pohled a pousmání nestačí. Na tohle auto zůstanete hledět s otevřenými ústy. Sotva na něm totiž najdete místo, které by jeho majitel neoblepil nějakým logem.
Díváme-li se správně, řada „ozdob” tohoto vozu jsou loga Chrysleru z různé doby jeho existence, převážně z první dekády 21. století, v jejíž půli tato „třístovka” přišla na trh. To znamená zlatou pečeť se jménem automobilky a stylizovanými křídly okolo.
Hledáte-li na víku zavazadelníku „upraveného” auta logo, které na něm bylo původně, nejste sami. Z fotky vozu v sériovém stavu hádáme, že na oblepeném to je to největší uprostřed víka.
Vývoj loga automobilky Chrysler
Původní logo z roku 1924, kdy do světa vyjel první model automobily Chrysler Six, bylo ve tvaru pečeti se jménem automobilky. Bylo doplněné o víčko chladiče s křídly, které bylo umístěno hned nad logem.
Křídla se záhy dostala do loga samotného a zůstala v něm, v různě stylizované formě, až do dnešní doby. Jen pečeť, používanou zhruba do roku 2010, nahradil nápis Chrysler na modrém pozadí.
Existuje však i logo zcela bez křídel - pěticípá hvězda v pětiúhelníku, tzv. „Pentastar”. Vzniklo v 60. letech jako logo korporace Chrysler, nikoliv samotné značky. Objevovalo se však i na automobilech - zejména okolo přelomu 80. a 90. let jako jediné logo.