Článek
Duesmann poskytl obsáhlý rozhovor serveru CNET při příležitosti nedávného představení elektromobilu Audi e-tron GT. V interview s ním redaktor mimo jiné řešil i vývoj takzvaných „válek“ o větší dojezdy elektromobilů mezi výrobci a Duesmann ho svojí odpovědí poměrně zaskočil.
Čínská baterie do elektromobilu slibuje životnost dva miliony kilometrů
„Vkládání obřích baterií k dojezdu tisíců kilometrů není podle mě trend, ve kterém se bude pokračovat,“ uvedl Duesmann. „Později poputují čísla maximálních dojezdů dolů, protože infrastruktura nabíjecích stanic bude hustší a budou i zkušenější zákazníci,“ dodal.
Podle Duesmanna je pro člověka stále přirozenější přijet k čerpací stanici a doplnit pohonné hmoty oproti nezvyklému dobíjení energie. Postupem času si na to ale podle něj zákazníci zvyknou a nebudou jim vadit nižší dojezdy. Užijí si naopak, že auta s menší baterií nebudou tak mohutná a těžkopádná.
Audi představuje e-tron GT, verze RS je na stovce za 3,3 sekundy
Duesmann ostatně není jediným mocným mužem, který podobný názor zastává. Podobně nedávno v podcastu Joe Rogana Experience hovořil i vizionář a výkonný ředitel společnosti Tesla Elon Musk. Ten uvedl, že se výroba elektromobilů převrátila ve vychloubání se. Uznal, že se svými kolegy stále přemýšlejí, jak pojmout finální dojezd Tesla Cybertruck, aby bylo auto vyvážené.