Hlavní obsah

Dodge Viper SRT10 ACR: právo na výběr

Novinky,

Pokud bychom hledali na americkém kontinentu pravý sportovní automobil, nesměli bychom opomenout Dodge Viper SRT 10. Jeho sériová verze ale někoho může nudit a někomu se zachce třeba na závodní okruh. Těm patří série ACR.

Článek

Nedávno jsme představili sériovou verzi vozu Dodge Viper SRT10 pro rok 2008. Jenže to není všechno. Divize SRT (Street and Racing Technology) se postarala o pořádnou tovární úpravu.

Ta sice nezahrnuje zvýšení výkonu u vidlicového desetiválce o objemu 8,4, ale i tak to jde. Jeho 442 kW a 759 N.m jsou totiž přenášeny na zadní nápravu o dost jiného vozu. Třeba už jen tím, že vzadu figuruje nový diferenciál se zvýšenou svorností. A pak je tu podvozek od firmy KW. Všechny tlumiče a pružiny jsou tužší, stavitelné a vpravdě podobné těm závodním.

Milovníci rychlé jízdy pak ocení změnu aerodynamiky. Ta má zvýšit přítlak na obě nápravy. Pokud se na vůz zadíváte pořádně, odhalíte, že některé z aerodynamických prvků jako by vypadly z oka těm, co se používají na skutečných závodech.

Aby také ne. Vždyť ACR je automobil speciálně vyrobený pro závodění na okruzích a přitom se silniční homologací. Bylo tak nutné i odlehčit karoserii. Odstraněním několika nepotřebných věcí, jako je protihluková izolace, autorádio, klimatizace apod. se dosáhlo úspory hmotnosti o 39 kg.

Související témata:

Související články

Dodge Viper SRT10: ještě silnější zmije

Mezi nejjedovatější sportovní vozy na světě patří zcela jistě Dodge Viper SRT10. Tento vůz je pro někoho symbolem toho, že objem ničím nenahradíš. Pro jiné...

Výběr článků

Načítám