Článek
Nedávno jsme představili sériovou verzi vozu Dodge Viper SRT10 pro rok 2008. Jenže to není všechno. Divize SRT (Street and Racing Technology) se postarala o pořádnou tovární úpravu.
Ta sice nezahrnuje zvýšení výkonu u vidlicového desetiválce o objemu 8,4, ale i tak to jde. Jeho 442 kW a 759 N.m jsou totiž přenášeny na zadní nápravu o dost jiného vozu. Třeba už jen tím, že vzadu figuruje nový diferenciál se zvýšenou svorností. A pak je tu podvozek od firmy KW. Všechny tlumiče a pružiny jsou tužší, stavitelné a vpravdě podobné těm závodním.
Milovníci rychlé jízdy pak ocení změnu aerodynamiky. Ta má zvýšit přítlak na obě nápravy. Pokud se na vůz zadíváte pořádně, odhalíte, že některé z aerodynamických prvků jako by vypadly z oka těm, co se používají na skutečných závodech.
Aby také ne. Vždyť ACR je automobil speciálně vyrobený pro závodění na okruzích a přitom se silniční homologací. Bylo tak nutné i odlehčit karoserii. Odstraněním několika nepotřebných věcí, jako je protihluková izolace, autorádio, klimatizace apod. se dosáhlo úspory hmotnosti o 39 kg.