Článek
Americká značka Dodge se v loňském roce rozloučila s dvojicí ikonických osmiválcových modelů, sedanem charger a kupé challenger. Oba modely se rozloučily sérií limitovaných edicí s označením Last Call, které připomínaly historicky významné úspěchy obou modelů, nakonec jsme se dočkali i nejvýkonnějšího produkčního challengeru.
V letošním roce se automobilka plánuje rozloučit s SUV modelem Dodge Durango, který je ve verzi SRT Hellcat jedním z nejvýkonnějších produkčních SUV na světě. A podobně jako v loňském roce, i letos značka plánuje rozlučku v rámci speciálních modelů Last Call.
Prvním z nich je Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI, který na první pohled zaujme výrazným designem se žlutými doplňky. Nechybí dva rychlé pruhy, které mají plástvový design, zatímco podběhy vyplňují 20“ litá kola SRT. Vůz navíc dostal brzdy Brembo se žlutě lakovanými třmeny.
Poslední Dodge Challenger opustil výrobní linku, nástupce bude elektrický
Zmínku zaslouží také označení modelu lakované barvou Midnight Metallic nebo černé koncovky výfuku. Na blatnících vidíme označení 392 v barvě Satin Black, zdůrazněné žlutým lemováním.
Kabina nabízí černé kožené čalounění se žlutým kontrastním prošíváním, karbonové dekory nebo logo 392 se žlutým obšíváním na opěradlech sedadel. Zajímavým detailem je ovšem i logo SRT na volantu s LED podsvícením.
Pod kapotou se nachází 6,4litrový motor V8 HEMI, naladěný na nejvyšší výkon 354 kW (482 k) a 637 Nm točivého momentu. SUV, které utáhne přes 3,9 tuny, tak zvládá sprint z 0 na 96 km/h za 4,4 sekundy.
Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI vznikne v počtu 1000 kusů, přičemž každých 250 kusů bude dostupných v jiné barvě. Zákazníci mohou vybírat z odstínů Diamond Black, Destroyer Gray, Vapor Gray a White Knuckle.
Příplatek za limitovanou výbavu je 3595 dolarů (cca 80 650 Kč), což cenu vozu posouvá na minimálních 80 185 dolarů - tedy bezmála 1,8 milionu korun. Jde přitom o první speciální verzi modelu Dodge Durango, další by měly následovat v průběhu roku. Produkce vozu zřejmě skončí ke konci roku 2024.
„Stejně jako jsme to udělali s modely Dodge Charger a Challenger, je na čase oslavit motor V8 HEMI, díky němuž Dodge ovládl segment výkonných SUV,“ uvedl Tim Kuniskis, generální ředitel společnosti Dodge.