Článek
Očekávalo se, že Durango dorazí ve zcela nové generaci, ale k tomu nedošlo. Dodge radši vsadil pouze na facelift oblíbeného SUV. Nejvíce však zaujala nová motorizace. Durango dorazilo ve verzi SRT Hellcat.
Chrysler slaví 95 let. Provázely ho velké úspěchy, ale i řada problémů
Označení Hellcat mají už delší dobu v Dodge pouze ty nejsilnější a nejextrémnější modely a faceliftované Durango není výjimkou. Pod kapotou má motor V8 s výkonem 720 koňských sil a točivým momentem 875 Nm, což z auta dělá nejsilnější sériově vyráběné SUV na světě.
Stejně jako u podobně silného Jeepu Grand Cherokee Trackhawk nemá ale Durango SRT Hellcat pouze jiný motor než slabší verze. Upraveno toho bylo mnohem více.
Už na první pohled si lze všimnout, že Durango SRT Hellcat nemá mlhová světla, místo kterých jsou dvě obří kapsy na sání vzduchu do obřího přeplňovaného motoru. I on doznal několika změn. Má kovanou ocelovou klikovou hřídel a řadu dalších částí motoru z odolnějších materiálů.
Motor pak pracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Samozřejmostí jsou obří brzdy od značky Brembo a kola obutá do špičkových pneumatik Pirelli Scorpion Zero All-season.
Jaká budoucnost čeká Dodge Viper? Elektromobil by neměl smysl, míní tvůrci
Co se týče interiéru, dá se nové Durango považovat za klasické americké SUV. Má velkorysé kožené sedačky s logem SRT, kabině pak dominuje obří dotyková obrazovka, sportovní volant a červeně podsvícené budíky.
Nechybí ambientní osvětlení, řada chytrých aplikací nebo dekorativní obložení. Nejsilnější SUV na světě ale musí být i praktické. Vůz má kompletní LED světlomety, celou škálu bezpečnostních systémů nebo tažné zařízení.
Dodge mimo Hellcatu představil i ostatní modelové specifikace i motorizace pro Durango. Většina z nich by měla na americký trh dorazit na začátku roku 2021. Cena nového Duranga SRT Hellcat se bude v USA pohybovat v přepočtu nad hranicí 2 milionů korun. Do Evropy se novinka dostane jen díky takzvaným šedým dovozcům, oficiální distribuce není v plánu.