Článek
Dosud nejvýkonnější varianta Dodge Challenger se jmenuje SRT Demon a při použití stooktanového závodního benzínu dává 852 koní a 1044 Nm. Podle webu Mopar Insiders, povětšinou výborně informovaného co do zpráv z Moparu, americké části koncernu Stellantis, však má být labutí píseň současného challengeru ještě silnější.
Na autoshow vystavili rozbité auto. Střihlo si totiž neplánovanou projížďku

Některé zprávy naznačovaly přesáhnutí tisícovky koní, ovšem web nyní hovoří o 909 imperiálních koních („hp“), tedy 921 metrických koních („PS“ či v Česku „k“). Není to ověřené číslo, nicméně když jeho redaktor tipnul toto číslo, „spolehlivý zdroj“ reagoval „Bingo.“ Z toho můžeme soudit, že nebude-li výkon přesně takovýto, bude hodně blízko.
Jak ho zrovna 909 hp napadlo? Když se Dodge Charger a Challenger SRT Hellcat představily v roce 2015, měly výkon 707 hp (716 k). O pár let později přišla verze SRT Demon s výkonem 808 hp (817 k) při použití běžného prémiového benzínu z čerpací stanice. Logickým krokem by tedy mohlo být 909 hp, tedy 921 k.

Dodge Challenger 50th Anniversary Edition (Ilustrační foto)
Starší zprávy hovoří o tom, že finální verze má být schopná spalovat palivo E85, tedy směs 85 % etanolu a 15 % ropného benzínu. Ten má dle metodiky označování paliv AKI (Anti-Knock Index, také značené „(R+M)/2“), používané běžně v USA, oktanové číslo 94-96.
To je níž než závodní benzín, s nímž 6,2l osmiválec Demon dává přes 850 koní. Web přesto odhadoval, že výkon vozu bude přes 860 koní; nyní tedy přes 900 koní. Vychází z toho, že s několika úpravami dostupnými přímo od Moparu zvládá stejný motor ve verzi Hellcat Redeye 897 koní při použití benzínu s nejméně 100 oktany dle metodiky AKI.
Dodge slibuje novou éru muscle cars, elektrický pohon je podle něj velmi slibný

Kromě toho web píše, že zatím bezejmenná poslední špičková verze challengeru bude, podobně jako verze SRT Demon, k mání jen v omezeném počtu. Více detailů by mohlo být známo příští měsí, kdy se dle spekulací webu má vůz odhalit při události zvané Woodward Dream Cruise, konané v Detroitu.
Proč současný Dodge Challenger potřebuje labutí píseň? Nejde ani tak o model, jako spíš o osmiválec Hellcat pod jeho kapotou. Je navýsost pravděpodobné, že příští generace tohoto modelu, která má přijít v roce 2024 spolu s novou generací modelu Charger, už ve svých nejvýkonnějších verzích nebude spoléhat výhradně na spalovací motor. Podle starších vyjádření členů vedení SRT a Dodge mají být muscle cars budoucnosti spojeny s elektrifikací.