Článek
Když automobilka Dodge zkraje srpna letošního roku prohlásila, že příští generace modelů Charger a Challenger bude existovat výhradně s elektrickým pohonným ústrojím, své fanoušky tím docela překvapila. Do té doby se totiž mělo za to, že dostanou nový řadový šestiválec Hurricane.
Stellantis představil náhradu za ikonický osmiválec Hemi. Je menší, ale silnější
Podle nedávného vyjádření ředitele značky Tima Kuniskise to přece jen není vyloučeno. „Naše příští auta budou stát na platformě STLA Large a platforma STLA Large je pro různé energie,“ cituje ho web Carscoops.
„Můžu tam dát spalovací motor. To neznamená, že to uděláme, a rozhodně s ničím takovým nevstoupíme na trh ze začátku. To bude s plně elektrickým pohonem a myslíme si, že až se k tomu bodu dostaneme, nabídka, kterou budeme mít, bude na trhu velmi atraktivní,“ pokračuje Kuniskis s tím, že spalovací motor se dá později přidat. „Ale tam se možná nikdy nedostaneme.“
Nové informace tedy neříkají, že se můžeme těšit na charger s řadovým šestiválcem - dost pravděpodobně zůstane u elektromobilu. Dodge si však nezavírá vrátka k instalaci spalovacího motoru a naděje umírá poslední.
Automobilka Dodge ukázala elektrickou budoucnost nadupaných amerických aut
Za připomenutí stojí, že šestiválec jménem Hurricane má označení GME-T6 a vychází z dvoulitrového řadového čtyřválce, který se v Evropě prodává v některých Alfách Romeo a také v Jeepu Wrangler. Má tři litry objemu a dvě obyčejná, paralelně zapojená turbodmychadla - každé krmí tři válce.
Existuje ve dvou výkonových verzích, standard pracuje s plnicím tlakem turbodmychadel 1,52 baru a dává 406 koní a 610 Nm. Silnější varianta nabídne 507 koní a 644 Nm díky plnicímu tlaku 1,79 baru, má také větší mezichladič stlačeného vzduchu a dvě vysokotlaká palivová čerpadla místo jednoho.