Článek
S rozmachem e-shopů a s nimi souvisejícího doručování zboží zákazníkům až domů investovala řada firem do flotil dodávek. Ty - alespoň v USA - ovšem nebývají vybaveny tak širokou škálou bezpečnostní a asistenční elektroniky, tvrdí IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Mohou také znamenat větší nebezpečí pro ostatní účastníky provozu kvůli své větší výšce a hmotnosti.
Kdyby byly dodávky běžně vybaveny samočinným nouzovým brzděním pro předcházení čelním srážkám, tak pokud by tato technologie u dodávek dokázala snížit počet nehod stejnou měrou jako u osobních aut, došlo by v USA ke snížení každoročně o 77 tisíc nárazů zezadu do jiného vozidla a o 1200 kolizí s chodci. Tato technologie se do dodávek v USA již dostává.
Velký význam by mělo i sledování jízdních pruhů či důraznější varování před nezapnutým bezpečnostním pásem. IIHS se domnívá, že kurýři pásy příliš nepoužívají, protože velmi často z auta vystupují.
„Potenciální benefity těchto technologií jsou jednoduše příliš velké na to, abychom to mohli ignorovat,“ říká David Harkey, prezident IIHS. „Výrobci by je měli učinit standardní výbavou co nejdřív a správci flotil by měli hledat dodatečná řešení pro své dodávky,“ dodává.