Hlavní obsah

Dodávka několika tváří. Mercedes třídy V má po rozsáhlé modernizaci

Třída V od Mercedesu se dočkala již druhé rozsáhlejší modernizace. Týká se všech derivátů.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaná řada Mercedesu třídy V a Vito.

Článek

Mercedes-Benz aktualizoval celou svou rodinu středně velkých dodávek, včetně osobních a užitkových verzí. Řada zahrnuje osobní dodávky, elektrické EQV a třídu V, obytné vozy Marco Polo třídy V a také užitková vozidla Vito a elektrické eVito.

Všechny verze dostaly mírné vizuální úpravy a přepracované interiéry, které přidaly více bezpečnosti, pohodlí a technologické výbavy.

Vozy jsou založeny na třetí generaci třídy V, která debutovala v roce 2014 a prošla prvním faceliftem v roce 2019. Nová aktualizace přináší přepracovaný přední nárazník s výrazně větší mřížkou chladiče a modernějšími nasávacími otvory.

Každá varianta má jedinečný design mřížky v kombinaci s různým obložením. Jak se dalo očekávat, třída V a EQV zaměřené na cestující vypadají luxusněji, zatímco komerční Vito a eVito mají utilitárnější přístup s nelakovanými nárazníky ve svých základních formách.

Zbytek karoserie je z velké části převzat s výjimkou nových kol o rozměrech 17, 18 a 19 palců, nové barevné palety a elegantnějšího zadního nárazníku třídy V a EQV. Na přání mohou jejich vzhled ještě okořenit pakety AMG Line a Night. V závislosti na výbavě dostanou osobní dodávky pásek LED kolem mřížky chladiče a světlomety s vykrýváním okolního provozu.

Interiéry se opět v osobní a užitkové verzi velmi liší, v každém případě se jedná o velké změny, které zasáhly i celkové uspořádání palubní desky.

Třída V a EQV využívají digitální kokpit s jediným panelem s duálními 12,3palcovými displeji, zatímco palubní deska vypadá díky novým klimatickým výdechům a ambientnímu osvětlení téměř stejně prémiově jako v běžných osobních vozech značky.

Na druhou stranu Vito a eVito dostávají jednodušší uspořádání s 10,25palcovým dotykovým displejem a 5,5palcovým displejem na sdruženém přístroji spolu s nastavením palubní desky, které je zaměřeno na praktičnost, i když s méně spartánským přístupem ve srovnání s jejich předchůdci.

Mercedes GLC dostal kúru od AMG. Má až 680 koní, stačí mu čtyřválec

AutoMoto

Všechny modely dostanou technologickou výbavu MBUX. Užitkové dodávky nabízejí služby údržby, nehod a poruch, zatímco osobní verze těží z funkcí, jako je streamování hudby, energizující komfortní programy a navigace s rozšířenou realitou. Elektrické modely EQV a eVito podporují předklimatizaci a inteligentní navigaci s možností plánování trasy a nabíjení.

Bezpečnostní sada je také vylepšena o nové a vylepšené asistenční funkce řidiče, včetně aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, inteligentního asistenta rychlosti a asistenta sledování mrtvého úhlu.

Automobilka nezmínila žádné změny v pohonných jednotkách, což pravděpodobně znamená, že aktuální nabídka zůstane. EQV je dodáváno s jediným elektromotorem o výkonu 150 kW, 204 k a točivém momentu 362 Nm. A se dvěma různými kapacitami baterie, 60 kWh a 90 kWh, která dokáže ujet až 418 km na jedno nabití.

Nabídka modelů se spalovacím motorem zahrnovala 1,7-, 2,0- a 2,2litrové turbodieselové čtyřválcové pohonné jednotky.

Mercedes dosud prodal 40 000 elektrických dodávek a chce, aby do roku 2030 tvořily více než polovinu celkového prodeje dodávek. Velkým krokem vpřed bude představení nové modulární architektury Van Electric Architecture VAN.EA v roce 2026, která bude základem příští generace elektrických středních a velkých dodávek od Mercedesu.

Polovina prodaných dodávek Mercedesu bude do roku 2030 elektrická, věří automobilka

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám