Článek
V posledních letech se do světa supersportů pokusila prorazit řada dříve neznámých značek, které však obvykle sázejí na čistě elektrický pohon. I v dnešní době se však najdou výjimky, jako je například nový atmosférický dvanáctiválec Nilu.
Za jeho vznikem, a vznikem celé automobilky Nilu27, stojí Sasha Selipanov, který v minulosti pracoval jako designér pro značky Koenigsegg, Bugatti, Lamborghini či Bentley. Zkušenosti ale sbíral i v běžných automobilkách, včetně Škody a Hyundai.
Oficiální premiéra je naplánována až na polovinu srpna, již nyní však v rámci videa pro britský TopGear proběhla premiéra digitální. A nutno uznat, že nový vůz působí v dnešní době skutečně výjimečně.
Koenigsegg Gemera zatím tříválec nedostane, zákazníci chtějí V8
Pod kapotou má totiž atmosféricky plněný 6,5litrový motor V12, který sice nemá žádnou formu elektrifikace, podle automobilky by ale měl jít do otáček jako elektromotor. Výkon zatím automobilka nezveřejnila, pohybovat by se však měl nad hranicí 1000 koní.
Zajímavostí je uspořádání motoru, kdy automobilka umístila sání na boky, zatímco uprostřed mezi hlavami motoru jsou svody. Většina automobilek používá opačné uspořádání. Motor je spojen se sedmistupňovou manuální převodovkou.
Nevšední není pouze technika, ale také design. Přední nárazník má výrazné nasávací otvory, kabina zaujme bohatým prosklením, dveře se otvírají ve stylu racčích křídel a karoserie v zadní části je uzpůsobena motoru a výfukovému systému.
V první edici 15 vozidel
Podobně jako motor, také kabina nabízí starosvětský zážitek. V interiéru totiž chybí tradiční záplava dotykových obrazovek, jediný displej je ukryt ve zpětném zrcátku a za úkol má zlepšit výhled. Volant je tradičně kulatý, přístroje analogové a zajímavostí je i napevno umístěná sedačka. Řidič si tak nastavuje polohu pedálů či hlavové opěrky.
Podvozek využívá zavěšení typu pushrod, podběhy vyplňují 20palcová a 21palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2R a bezpečné zastavení zajišťují karbon-keramické brzdy značky Brembo.
Automobilka plánuje postavit v první edici 15 vozidel, není ovšem jasné, zda půjde o silniční automobily. Následně by mělo vzniknout ještě 54 vozů, které budou určené pro provoz na silnicích. U první patnáctky je to zatím stále otázka, podobně jako cena. Výroba by ale měla probíhat v Kalifornii.