Článek
Funkce Marketplace je dostupná ve scale, kamiqu, superbu, karoqu a kodiaqu. Ke své správné práci potřebuje, aby uživatel zapnul sdílení polohy vozidla, což se provádí v nastavení.
Samo o sobě to ovšem není až takovou novinkou, je to potřebné také k přesnějšímu využívání dat o dopravě v reálném čase v nativní navigaci.
Zrcadlení telefonu přes Android Auto konečně míří do Česka
Řidič, který má zájem platformu Marketplace využívat, musí mít ve svém voze aktivované služby Škoda Connect a také se zaregistrovat do aplikace Marketplace. Pak mu infotainment vozu, připojený k internetu a sdílející svou polohu, na displeji zobrazí dostupnou nabídku partnerské společnosti, jejíž pobočka se nachází poblíž.
Pokud řidič nabídku přijme, na mobil nebo do e-mailu mu přijde QR kód, kterým uplatní slevu při placení.
Jinými slovy, zájemcům se bude na displeji auta zobrazovat reklama. Zprvu obecná – ale ne úplně mimo realitu, aplikace má brát v potaz např. místní počasí anebo stav paliva v nádrži, takže se dá očekávat, že nenabídne slevu na naftu, máte-li zrovna plnou nádrž svého benzínového vozu – a po zhruba třítýdenní fázi učení zvyků řidiče personalizovaná.
Tisková zpráva zatím neuvádí, jakým, resp. jak násilným způsobem bude reklama zobrazována. Zda se tak bude dít pouze u stojícího vozidla, nebo i za jízdy, zda bude pro zobrazení nutné mít zapnuto navádění po trase, nebo zda třeba u paliva dá rovnou na výběr mezi předraženou benzinkou na dálnici a podstatně levnější pumpou pár set metrů od sjezdu.