Článek
Novinka přijíždí pod oficiálním označením Jeep Wrangler Rubicon 392. Pod kapotou je motor HEMI s osmi válci pokládanými do tvaru písmena V o objemu 6,4 litru. Vůz má tak 470 koňských sil a 637 Nm točivého momentu. Díky tomu zrychlí nový Jeep z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy.
Osmiválcový Jeep Wrangler nezůstane konceptem
Aby vše fungovalo, jak má, Jeep zvolil pro nejsilnější Wrangler osmistupňovou převodovku, která má vůbec poprvé v tomto modelu možnost řazení pádly pod volantem. Zdá se také, že si inženýři pohráli se zvukem výfuku. Wrangler na něm má aktivní, buď manuální či automatickou klapku.
Vozidlu nechybí ani jízdní systémy Torque Reserve a AMax shifting. Obě dělají auto ještě rychlejším na pevném povrchu. Torque Reserve ostatně užívají americké dragstery, protože hlídá přísun paliva do válců a ideální načasování zapalování.
Jeep ale mimo rychlé výkony na silnici stále počítá s tím, že Wrangler Rubicon musí být hlavně skvělým terénním vozidlem. I proto se světlá výška vozu zvedla o 5 centimetrů a na kolech přibyly tlumiče Fox či speciální vysoko zátěžové brzdy.
Základ všemu tvoří systém pohonu všech kol Select-Track 4WD. Volit lze ze 4 režimů, auto má také nápravy Dana 44 a několik uzávěrek diferenciálu. V kombinaci se sedmnáctipalcovými koly a obřími terénními pneumatikami vás Wrangler nenechá v nesnázích ani mimo silnice.
Pick-up za miliony. Rezvani Hercules 6x6 fascinuje nejen cenou
Jemně se změnil i vzhled americké ikony off-road ježdění. Konstruktéři museli dopředu vymyslet pro velký motor sání, což ovlivnilo typický vzhled mřížky chladiče. Na autě pak nechybí dlouhá řada nápisů Rubicon a v interiéru kožená sedadla.
Podle výrobce bude Jeep Wrangler Rubicon 392 úplným vrcholem v rámci modelu. Na trh by měl dorazit na jaře roku 2021. Cena je zatím neznámá.
Původní zprávy hovořily o tom, že překážkou pro zástavbu velkého osmiválce jsou nárazové zkoušky, ty se však zřejmě podařily interně splnit. Ikonický jeep ve své historii pod kapotou osmiválec měl, ale v té době se ještě nejmenoval Wrangler, nýbrž CJ-7. Do roku 1981 měl pod kapotou pětilitr od AMC o výkonu 127 koní a 295 Nm.