Hlavní obsah

Do Evropy míří silný hráč. Prohlédli jsme MG HS nové generace

Automobilka MG na Festivalu rychlosti v Goodwoodu o uplynulém víkendu ukázala novou generaci SUV HS, stěžejní model na evropských trzích. Během prvního letmého seznámení dokázala novinka zaujmout.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

MG HS

Článek

MG sice v Goodwoodu velkolepě oslavilo sté výročí, ale dnes je to více než britský výrobce malých sporťáků ambiciózní značka čínského koncernu SAIC. Když v roce 2022 vstoupila na český trh, důležité SUV na pomezí nižší střední a střední třídy HS už mělo na hrbu čtyři roky od premiéry. Novinka tak může být ještě úspěšnější.

Automobilka to výslovně neuvádí, ale druhá generace HS je založena na třetí generaci čínského SUV Roewe RX5. To je patrné nejen ze společného profilu a prosklení, ale i v případě světlometů. MG HS se však vyznačuje například unikátním předním nárazníkem s výraznou mřížkou chladiče.

V porovnání s předchozím provedením je novinka o 14 mm širší, naměříte 1890 mm, a o 26 mm delší, má 4636 mm, ale díky novému profilu se vůz celkově snížil přibližně o 30 mm. Rozvor se prodloužil o 30 mm na 2750 mm. I díky tomu automobil naživo působí dospěleji, robustněji.

Rovněž interiér se zdá být krokem kupředu. Prostornost na délku i šířku je v rámci třídy, ve které bude MG HS konkurovat třeba i Volkswagenu Tiguan, průměrná. Oproti předchůdci si vůz polepšil znatelně na šířku. Zavazadlový prostor se zvětšil o 44 litrů na nynějších 507 litrů.

Materiály uvnitř byly u předprodukčního vozu dobře slícované, ale už u předchozí generace se nedalo hovořit o propadáku, co se týká materiálů a zpracování interiéru.

Středový 12,3palcový displej slouží pro infotainment s on-line službami navigace včetně počasí, nepřetržitých dopravních aktualizací, přístupu ke službě Amazon Music a podpory připojení chytrých telefonů přes Android Auto a Apple CarPlay.

Standardem vyšších výbav je dále nová 360° kamera pro monitorování okolí a bezdrátové dobíjení telefonů. Druhý stejně velký displej před řidičem podporuje dva motivy – světlý a tmavý – a tři různé provozní režimy. Grafika obou displejů je znatelně lepší než u předchůdce.

Nejen plug-in hybrid

Volit půjde mezi čistě benzinovým motorem a plug-in hybridním pohonem. Plug-in hybridní ústrojí, které je kombinací zážehového přeplňovaného motoru zdvihového objemu 1,5 litru o výkonu 105 kW, 142 k, a elektromotoru s výkonem 154 kW, umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Energii elektromotoru dodává baterie o kapacitě 24,7 kWh a 67kW generátor energie pro čistě elektrický dojezd až 120 km, což je na tento typ pohonu opravdu hodně.

Stejná patnáctistovka bude k mání také samostatně s výkonem 125 kW, 169 k, točivým momentem 275 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, ale na přání je k dispozici také sedmistupňový automat.

Minulé vydání bylo k dispozici i jako čistý elektromobil EHS, který se alespoň prozatím v novince neukazuje.

Nové HS dorazí do Česka na podzim za dosud neupřesněnou cenu.

Test MG EHS: Dobré, ale zároveň k zlosti

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám