Hlavní obsah

Do deseti sekund pokuta i na dálnici. Takhle zrychluje BMW 750ix

Dá se čekat, že auto s 4,4l osmiválcem o výkonu 450 koní a točivém momentu 650 N.m bude rychlé, i když je jeho pohotovostní hmotnost téměř 2,1 tuny. Přesto jsme to zkusili; i proto, abychom ho porovnali s dvanáctiválcovou verzí, kterou jsme testovali téměř přesně před rokem.

BWM 750ix: zrychlení 0-250 km/hVideo: Novinky

Článek

Dvanáctiválec byl za deset sekund těsně pod 180 km/h, takže za jedenáct byste v Česku mohli přijít o papíry i na dálnici. Za 21,55 s dosáhl své maximálky, tachometrových 260 km/h. Stojí za ní elektronický omezovač rychlosti. [celá zpráva]

Stejný omezovač má i 750ix, ale na jeho dosažení nám byla v Hoškovicích krátká letištní dráha. Časomíra, kterou vidíte ve videu, tedy končí na tachometrových 250 km/h. Zrychlení na toto číslo trvá 28,23 sekundy.

Během deseti sekund dosáhla 750ix rychlosti 150 km/h. Pochopitelně je to o dost méně, než u dvanáctiválce, na který V8 ztrácí 160 koní a 150 N.m, ale už v této rychlosti bychom na dálnici mohli dostat pokutu.

Foto: Marek Bednář, Novinky

BMW 750ix

Je tedy taková síla zbytečná? V žádném případě. Plyn na podlahu totiž sešlápnout můžete - ale také nemusíte. Řada 7, ať má pod kapotou V8 nebo V12, může majestátně plout po dálnici či okreskách, a přitom nepřesáhnout 110, 120 km/h.

Vysoký výkon je svým způsobem osvobozující právě proto, že ho nemusíte používat, ale že ho máte kdykoliv k dispozici, např. pro bezpečné předjetí pomalejšího vozidla. A ten podmanivý, bublavý zvuk - schválně si zvyšte hlasitost na prvních osm sekund videa - žádný čtyřválec vykouzlit nedokáže.

Související témata:

Výběr článků

Načítám