Článek
Aston Martin se má dle původního plánu v příštím roce zúčastnit seriálu formule 1 s vlastním týmem. Královnou motorsportu ale žije už jen díky svým majitelům. Lawrance Stroll, který vlastní stáj Racing Point F1 a je otcem pilota Lance Strolla, dokončil v pondělí převzetí významné části tradiční britské automobilky.
Svůj kus koláče si ale ukusuje i šéf programu F1 v Mercedesu-AMG Toto Wolff. Osmačtyřicetiletý Rakušan získal podíl ve výši 0,95 procenta. Informaci přinesl list Daily Mail, podle něhož stála Wolffa investice 37 milionů liber, v přepočtu 1,2 miliardy korun.
Smlouva Wolffovi u Mercedesu končí v letošním roce, a není jasné, jestli ji prodlouží. A dokonce ani zdali bude třícípá hvězda v seriálu F1 v dalších letech pokračovat.
Podle vyjádření německé automobilky má jeho investice čistě finanční charakter a nemá žádný vliv na práci v Mercedesu, kde je od roku 2013 také šéfem oddělení sportu.
Prioritou je DBX
Už na konci ledna informoval britský Autocar s odvoláním na londýnskou burzu, že konsorcium kolem Strolla kupuje 16procentní podíl v automobilce Aston Martin Lagonda. Za 182 milionů liber, tedy v přepočtu téměř 5,5 miliardy korun.
Dalších 318 milionů liber (9,5 miliardy korun) hodlal Aston Martin získat příští měsíc prodejem dalších akcií svým akcionářům. Původně měli Stroll a jeho společníci postupně získat 20procentní podíl, ovšem akcie mezitím dramaticky spadly a Strollovo konsorcium nyní ovládá čtvrtinový podíl.
Dalším akcionářem se stal i nejbohatší Švýcar. Ernesto Bertarelli koupil podíl 3,4 procenta. Agentura Bloomberg o tom informovala 18. dubna.
Pro Jamese Bonda na chalupu? Aston Martin DBX upravený od Q
Prvotní úkolem pro automobilku má být návrat k ziskovosti, a to především splněním předobjednávek na nové SUV DBX, kterých podle Aston Martinu má být více než 2,5 tisíce. ”Naším nejnaléhavějším cílem je naplánovat restart naší výroby, zejména zahájit produkci prvního SUV značky, DBX, a uvést organizaci zpět do plného provozu,” řekl Stroll pro Autocar.