Hlavní obsah

Do aukce míří subaru, se kterým Ken Block řádil na X Games

Slavný jezdec Ken Block se s upraveným Subaru Impreza RS zúčastnil prvního i druhého ročníku X Games Rally a zanechal v něm svůj podpis. Poté vůz změnil vlastníka a prošel dalšími úpravami. Rozhodně nejde o muzejní exponát, ale o pravověrné sportovní náčiní, které jde nyní do aukce.

Foto: Bring a Trailer

Ken Block se s vozem umístil během X Games Rally na druhém a třetím místě

Článek

Subaru Impreza je legendou na tratích rally závodů. Na americkém aukčním webu Bring a Trailer se však nyní draží vůz, který bude mít pro mnohé fanoušky speciální hodnotu. Právě za volantem tohoto Subaru Impreza 2.5 RS se totiž Ken Block zúčastnil prvního ročníku X Games Rally v roce 2006.

Vůz vyrobený v roce 2004 prošel úpravou u společnosti Vermont SportsCar, která se specializuje na rally vozy značky Subaru. Pod kapotou je vyladěný 2,0litrový plochý čtyřválec, který je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Vůz má nastavitelný středový diferenciál a samosvorné diferenciály Cusco vpředu i vzadu.

Mezi další úpravy patří nastavitelný podvozek Öhlins, řídicí jednotka MoTec, vnitřní ochranná klec, ochrana podvozku, podběhy vyplňují 16palcová kola Speedline Corse a na kapotě vidíme přídavnou světelnou rampu.

Vůz byl dokončen v roce 2006, kdy se s ním Ken Block a jeho spolujezdec Alex Gelsomino zúčastnili vůbec prvního rally závodu na X Games. Posádka tehdy skončila třetí, v roce 2007 se ale do závodu vrátila a skončila na druhém místě. V roce 2009 vůz koupil závodník Mark Fox a vydal se s ním na další rally závody.

Během let vůz lehce změnil svůj vzhled, modro-černou barevnou kombinaci exteriéru nahradila černá folie s logy sponzorů. V kabině jsou však stále podpisy Kena Blocka a Travise Pastrany, který první rally na X Games v roce 2006 ovládl. Spolujezdec Gelsomino je pak podepsán v knize specifikace vozu.

Dražba vozu by měla skončit ve středu 20. prosince, přičemž v době přípravy článku byl nejvyšší příhoz 46 250 dolarů, tedy v přepočtu lehce přes milion korun. Vůz sice není žádná leštěnka, což nás při jeho minulosti ani nemůže překvapit, lze však předpokládat, že jeho cena ještě poroste.

Výběr článků

Načítám