Článek
Vzhledem k tomu, že první kupé s levostranným řízením a první roadster s levostranným řízením a pravostranným řízením již neexistují, je podle prodejce tento konkrétní exemplář s číslem podvozku 860001 jediným dochovaným šestiválcovým sériovým E-Typem, který lze označit za první svého druhu.
Kupé s očekávanou cenou od jednoho do 1,4 milionu liber, v přepočtu 28 až 39 milionů korun, v tmavě modré barvě s červeným koženým interiérem si zachovává svůj původní motor, stejně jako původní kombinaci čísel na registrační značce.
Speciální E-Type, poháněný 3,8litrovým řadovým šestiválcem se třemi karburátory o výkonu 265 koní, posílá výkon na zadní kola pouze prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky.
Jaguar je průměrný, nešetří kritikou dnešní šéf. Značku čeká obrození

Jako nový dosáhl rychlosti 60 mph (96 km/h) z klidu za méně než 7 sekund a maximální rychlost 241 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších vozů své doby. Zaoblené kupé bylo navíc postaveno se samonosnou karoserií a vyznačovalo se hřebenovým řízením a nezávislým zavěšením kol - to z něj činilo jedno z nejpokročilejších vozidel své éry.
Tento konkrétní E-Type byl dokončen 10. července 1961 a má všechny kýžené funkce, které nadšenci hledají ve voze rané výroby.
Současný majitel vozu, který jej zakoupil v roce 1998, zahájil několikaletý projekt restaurování se záměrem vrátit kupé jeho původní specifikace a vzhled a podařilo se mu jej znovu zaregistrovat na původní registrační značku „1 VHP“, kterou odhalily oficiální tovární záznamy Jaguaru.
Jaguar se zbaví i elektrického I-Pace, od roku 2025 začne zcela na novo
