Článek
Vzhledem k tomu, že první kupé s levostranným řízením a první roadster s levostranným řízením a pravostranným řízením již neexistují, je podle prodejce tento konkrétní exemplář s číslem podvozku 860001 jediným dochovaným šestiválcovým sériovým E-Typem, který lze označit za první svého druhu.
Kupé s očekávanou cenou od jednoho do 1,4 milionu liber, v přepočtu 28 až 39 milionů korun, v tmavě modré barvě s červeným koženým interiérem si zachovává svůj původní motor, stejně jako původní kombinaci čísel na registrační značce.
Speciální E-Type, poháněný 3,8litrovým řadovým šestiválcem se třemi karburátory o výkonu 265 koní, posílá výkon na zadní kola pouze prostřednictvím čtyřstupňové manuální převodovky.
Jako nový dosáhl rychlosti 60 mph (96 km/h) z klidu za méně než 7 sekund a maximální rychlost 241 km/h, což z něj dělá jeden z nejrychlejších vozů své doby. Zaoblené kupé bylo navíc postaveno se samonosnou karoserií a vyznačovalo se hřebenovým řízením a nezávislým zavěšením kol - to z něj činilo jedno z nejpokročilejších vozidel své éry.
Tento konkrétní E-Type byl dokončen 10. července 1961 a má všechny kýžené funkce, které nadšenci hledají ve voze rané výroby.
Současný majitel vozu, který jej zakoupil v roce 1998, zahájil několikaletý projekt restaurování se záměrem vrátit kupé jeho původní specifikace a vzhled a podařilo se mu jej znovu zaregistrovat na původní registrační značku „1 VHP“, kterou odhalily oficiální tovární záznamy Jaguaru.