Článek
Model M6 GT vyvinul McLaren, aby triumfoval na slavném závodě v Le Mans, ale podle pravidel muselo vzniknout i několik modelů s homologací do běžného provozu, a proto firma v roce 1969 vyrobila tři exempláře.
Závodní model se měl představit o rok později, ale vše nakonec hrubě poznamenala smrt Bruce McLarena, který zahynul 2. července 1970 při testování vozu v britském Goodwoodu. Typ M6 GT proto nikdy nezávodil.
I přesto je ale M6 GT považováno za jedno z nejúžasnějších aut v historii britské závodní značky. To, které můžete vidět na fotografiích, má registrační značku OBH 500H a je v původním stavu. Na silnicích ho používal sám Bruce McLaren a světe, div se, po Chicagu se proháněl s nájezdem 3370 kilometrů a původními pneumatikami.
McLaren Senna patrně přijde ve dvou limitovaných edicích, aut vznikne jen hrstka
Podle úžasných snímků, které při fotografování v Chicagu vznikly, působí McLaren v dnešním světě zcela výjimečným dojmem a rozhodně v sobě nezapře závodní původ. Má dvě místa, rozvor náprav 2450 mm a výšku 1016 mm.
Podle McLarenu nemá uvnitř skoro žádné větrání, a proto je v kabině při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia řádově o dvacet stupňů více. Navíc za sklem není skoro nic vidět a všude panuje pořádný hluk. Když si ovšem řidič tohle všechno odmyslí, může mu auto poskytnou jedinečný zážitek.
Závodní M6 GT má totiž pod kapotou motor 5,7 litru V8 od Chevroletu, který poskytne výkon 375 koní. Což při nízké hmotnosti znamená, že auto zrychlí z 0 na 100 km/h za neuvěřitelné 4,3 sekundy. Připište si k němu navíc výklopná světla, futuristický vzhled, jedinečnost a historickou stopu a rázem máte jedno z neúžasnějších aut v historii.