Článek
Koncepční automobil dostal název Nissan Juke Rallye Tribute a vzhledem i vlastnostmi má připomínat právě Datsun 240Z. Nutno ovšem říct, že auta mají od sebe vzhledově tak daleko, jak jen to jde. Nissan tak vsadil na hru barev a výrazné doplňky jako rozšířené blatníky, terénní pneumatiky nebo přídavné světlomety. Místo kufru má pak upravený juke dvojici náhradních kol.
Nissan začal vyrábět nový qashqai, v Británii se i vyvíjel

Speciál by měl mít pod kapotou hybridní pohonné ústrojí, které mělo autu pomoci při rychlé akceleraci. Naproti tomu jeho inspirace, model 240Z, měl pod kapotou šestiválcový motor 2,4 litru s výkonem 200 koňských sil a pohonem zadních kol.

Nissan Juke Rallye Tribute a Datsun 240Z
Nissan už v minulosti s modelem juke experimentoval, když pro verzi Juke-R přepracoval šestiválec z GT-R. Auto se pak skutečně vyrábělo, a to ve velmi omezené sérii.
Bývalý šéf Nissanu musí vrátit miliony eur ze svého platu

Koncept od Nissanu s hybridním pohonem pak shodou okolností přichází ve chvíli, kdy WRC chystá velkou expanzi na pole elektromobility a také hybridů. Takový krok by podle vedení přilákal do seriálu světového šampionátu i jiné než tradiční automobilky jako Ford nebo Hyundai. Bude Nissan další?