Článek
Že aktivity oddělení Renault Sport přebírá značka Alpine, již Francouzi prozradili dříve, legendární oddělení se ale naposledy připomíná s Meganem RS Ultime. Vznikne jen 1976 kusů jako připomínka roku založení divize. V Česku se předprodej spustí v únoru za dosud neupřesněnou cenu.
Vůz je postavený na končícím meganu současné generace se spalovacím motorem. Přesněji řečeno vychází z vrcholné varianty Trophy. O pohon se tedy stará čtyřválcový přeplňovaný motor o výkonu 300 k a točivém momentu 420 Nm spolu s dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.
Podvozek je stejně jako ve verzi Trophy ve vrcholné konfiguraci, tedy s mechanickým diferenciálem Torsen na přední nápravě s oddělenými čepy, hydraulickými dorazy tlumičů, pneumatikami Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro verzi Trophy-R, devatenáctipalcovými koly Fuji Light či dvoumateriálovými brzdami Brembo s červenými třmeny.
Edice se liší zejména grafickým zpracováním na karoserii, dostupná je ve třech barvách laku - černé, žluté a bílé. V kabině jsou standardně k dispozici skořepinová sedadla Recaro včetně vyšitého monogramu R.S.
Karta pro přístup a startování vozidla je opatřena kosočtvercovým vzorem z pruhů na karoserii. Specifické jsou prahy dveří, v blízkosti voliče převodovky ve spodní části konzoly je připevněn očíslovaný kovový štítek, který označuje exkluzivitu každého modelu. Je podepsán Laurentem Hurgonem, testovacím jezdcem vozu po celou dobu jeho vývoje, který je také autorem jeho rekordů na Nürburgringu, Suzuce a Spa-Francorchamps.