Článek
Ohromné změny čekají Audi v příštích letech. Může za to samozřejmě kauza Dieselgate i vlastní problematický software v převodovkách, který také falšoval informace o emisích při jejich testech. Koncern Volkswagen z toho vyvozuje důsledky a rozvětvený strom se oklešťuje. Divize Audi Sport pohlcuje legendu motosportu Quattro GmbH. Po odchodu z LeMans tahle divize přišla prakticky o vlajkonoše svých zájmů v motosportu, a tak nebyl důvod, proč nechat dvě podobné větve vedle sebe.

Sluší se připomenout si slavnou historii divize Quattro: Audi quattro A2 Group B

Audi R8 e-tron / Audi R8 V10 plus / Audi R8 LMS
Bývalý šéf Lamborghini Stephan Winkelmann, který do Audi přišel, tak udělal další velký krok k ořezání nákladů. Přesto nemusíme úplně bědovat. Oznámil, že během dalších osmnácti měsíců se představí dalších osm verzí s označením RS. To znamená, že se zdvojnásobí současný stav nejvýkonnějších verzí modelů (RS3, RS Q3, RS6, RS7, TT RS, R8 a S8 plus). Jaké to budou? Určitě se dostane na RS4, RS5, RS Q5 a RS Q7. Další nevíme.
Zajímavé je, že specializovaných dealerství Audi Sport je dnes 370. A jelikož verze RS jsou tak žádané, tak počet těchto míst se rozroste na neskutečných 600 v roce 2017.